A csónakosok számára kiemelt a Formula Future

2020.05.22. 20:00

Még nem ismeretes, mikor rajtol a szezon

Dunaújvárosban a motorcsónaksport mondhatnánk őshonos. Évtizedek óta ontja a város a nemzetközi klasszisokat, és évtizedek óta rendszeresen házigazdája a dunaújvárosi öböl, a nagy nemzetközi és hazai versenyeknek. A szezon májusban szokott indulni…

Agárdy Csaba

Fotó: LI

Az idén azonban a motorcsónakosok programját is felborította koronavírus. Tábori Áronnal, a Dunaújvárosi Vízi Sport Club világbajnokával beszélgettünk arról, mi is vár rájuk ebben az idényben. – Most még minden bizonytalan, semmit sem tudni a szezonnal kapcsolatban. Eddig minden versenyt lemondtak a rendezők. A Nemzetközi Motorcsónak Szövetség vezetése a közeljövőben tanácskozik, várjuk az állásfoglalásukat. Tábori Áron elmondta, ilyenkor már világbajnoki futamok szoktak lenni, most azonban nem történik semmi, amivel egyetértenek a versenyzők, hiszen senkinek nem szabad, sem a sportolóknak, sem a nézőknek az egészségét kockáztatni. Itthon sem történik semmi, a szokásos teszteket sem tudták elvégezni, egyébként rajtra kész a mezőny, de most a pilóták tevékenysége abban merül ki, hogy a garázsokban magányosan készítik fel a versenyekre a hajókat, a motorokat.

Januárban Dunaújvárosban találkoztak a motorcsónakosok, jobb szélen Tábori Áron
Fotó: Zsedrovits Enikő/Dunaújvárosi Hírlap

Tábori Áron szerint szeptembernél hamarabb nem rendeznek versenyt Európában. Van még egy nagyon fontos pontja a motorcsónaksportnak a felnőttek viadalai mellett, a Formula Future, a jövő bajnokainak az utánpótlás-nevelő programja. Ezt a magyar kormány is kiemelten kezeli, hiszen az Emberi Erőforrások Minisztériumától tavaly és az idén is tízmillió forint támogatást kapott a program, amelynek központja Dunaújváros, egyik felelőse a dunaújvárosi vízi sport club. A támogatás kapcsán: az összeg nagyságát, és a program fontosságát jelzi, hogy a Magyar Motorcsónak Szövetség tavaly az egész évi működésére 3,4 millió forintot kapott. – A program véghezvitele most is egyik legfontosabb célja a hazai motorcsónaksportnak. Az első nagy rendezvényünk a május végi családi napon lett volna, amikor a Parázs varázst is rendezik, ahogy tavaly is volt, most minden illetékes azon dolgozik, hogy az idén is meg tudjuk tartani. Tavaly egy vb, egy Európa-bajnoki, két Eb második és három Eb harmadik helyet szereztünk. Itt szeretném megjegyezni, hogy a nem olimpiai, illetve a technikai sportok között az egyik legeredményesebb a miénk, harmincnégy vb és negyven Európa-bajnoki éremmel.

Nem mindennapi érdekességek a DVSC életéből

Dr. Sándor Péter, a Dunaújvárosi Vízi Sport Club motorcsónak-szakosztályának vezetője jegyzi az alábbiakat a klub honlapján. „A Dunaújvárosi Vízi Sport Clubot gazdasági kényszer hozta létre. A ’70-es évek elején a motorcsónakázásra alkalmas benzin a kutakon 3 forintért volt beszerezhető literenként, de Dunaújvárosban a szovjet laktanyából 2,5-ért kannástól odaadták. Az akkori motorcsónakok mérhetetlen nagy „üzemanyag-fogyasztása ugyanakkor számolásra késztette a csónakosokat”, hiszen a kormányzat a motorcsónakokat luxusadóval terhelte, aminek mértéke köbcentinként 2 forint volt. Az okos magyar motorosok megtalálták a megoldást: azok a csónakosok, akik szervezett keretek között motorcsónakversenyeken vesznek részt, mentesülnek a luxus adó fizetése alól.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában