Szponzorált tartalom

2021.01.18. 10:27

Autóklíma javítása, avagy miért nem fúj elég hideget az autóklíma?

Nagyon sokan úgy gondolják, hogy az autóklíma töltésének évente meg kell történnie. És meg is nyugszanak, ha évente egyszer elviszik tölteni, majd ismét hideget fúj az autóklímájuk.

Igen ám, de normál esetben (ha nincs semmi baja) egy autóklímát elég lenne minimum 5 évente is tölteni. Ez pedig egyértelműen azt támasztja alá, hogy valami nincs rendben ezzel az évente töltött autóklímával. Épp ezért mindenképp meg kell vizsgálni, hogy miért kell évente tölteni, és meg kell javítani azt az autóklímát.

A nyomásmérő óra aranyat ér

Először is be kell szerezned egy profi nyomásmérő órát. Gyorsan, raktárról beszerezheted a www.szerszamrendelo.hu-ról, ahol klímajavítással és -ellenőrzéssel kapcsolatban mindent megtalálsz, amire szükséged lehet. Csatlakoztasd a nyomásmérő órát és nézd meg, hogy van-e hűtőközeg a rendszerben. Ekkor három eset fordulhat elő:

  • Van hűtőközeg. Ilyenkor a kompresszor hibájára vagy elektromos hibára gyanakodhatsz. Csak remélheted, hogy a kompresszor mágnestekercse adta meg magát, mert ha a teljes kompresszort cserélni kell, az nagyon költséges lesz. Át kell mosnod az egész rendszert, és utána jöhet csak az új kompresszor. Ráadásul általában az új kompresszorokra csak úgy van garancia, ha egyúttal cseréled a klímahűtőt és a szárítószűrőt is.
  • Kevés a hűtőközeg. Lefejted a maradék hűtőközeget, majd nitrogénes nyomáspróbát tartasz. Ha megtartja a 20 bar nyomást fél óráig, akkor nincs gond, mehet az autóklíma töltése.
  • Teljesen üres a rendszer. Ekkor szinte biztos, hogy javítanod kell. A nitrogénes nyomáspróbán garantáltan nem marad meg a 20 bar nyomás, ezért meg kell keresni a szivárgás helyét.
  • Keresd meg a szivárgás helyét

    Az esetek többségében azért szerencsére maximum ebbe a hibába futsz bele, hogy valahol szivárgás van. Bár ekkor sem nyugodhatsz még meg teljesen, ugyanis lehet elég kellemetlen helyen is a szivárgás. Minden esetre bizakodva neki kell látnod a szivárgás helyének megkereséséhez. Ha elég nagy a lyuk, akkor akár hallhatod is, hogy hol ereszt. Viszont ha nem hallasz semmit, akkor jöhet a szivárgáskereső spray, amivel garantáltan megtalálod a szivárgás helyét. Először a szemmel látható helyeket fújd le, amit bontás nélkül elérsz, és reménykedj, hogy így megtalálod a szivárgást. Ha így nem találod meg a szivárgás helyét, akkor sajnos jöhet a bontás.

    Először a lökhárítót és a hozzá tartozó burkolatokat kell levedd. Amennyiben itt nem jársz sikerrel, előfordulhat, hogy az utastér felé kell keresgélni. Ez sajnos egyes autótípusoknál akár a műszerfal kibontásával is járhat, ami nem kis munka. Ha megvan a szivárgás, jöhet a javítás, a szivárgás megszüntetése.

    Az autóklíma-javítás utolsó két lépése

    A javítás után mindenképp el kell végezned még egy nitrogénes nyomáspróbát, nehogy máshol is szivárgás legyen. Ha van, jöhet az újabb keresés és javítás. Csak mindezt követően jön az autóklíma feltöltése.

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában