Bodor két világbajnoki aranya

2021.09.28. 21:03

A Dunaújvárosi Vízi Sport Club versenyzője F-350 kategóriában először nyert

Bodor Péter, a Bodor Team motorcsónakosa, aki a Dunaújvárosi Vízi Sport Club színeiben versenyez, két világbajnoki címet is szerzett az idén. Előbb az F-250-es, majd az F-350-es kategóriában bizonyult a világ legjobbjának.

Agárdy Csaba

A járvány miatt tavaly egy versenyen sem indulhatott Bodor, de idén kárpótolta magát Fotó: Bodor Team

Az F-250-es sorozat június 12–13-án az olaszországi Borettóban kezdődött, ahol Bodor Péter új motorral indulhatott, amelyet a Verona Racing Product biztosított számára.

– A versennyel kapcsolatban vegyes érzések kavarogtak bennem, hiszen az angolokat nem engedték utazni, a svéd versenytársak se jöttek, és a németek közül is csak páran érkeztek meg. Az is kérdéses volt, hogy mi kiutazhatunk-e egyáltalán. A csapat a koronavírus-járvány miatti hosszú kihagyás ellenére – 2020-ban egyáltalán nem versenyeztünk – remekül működött együtt, és a világbajnokság első etapján a dobogó legfelső fokára állhattunk fel – nyilatkozta a futam után Bodor Péter.

Egy hétvégén három futamot rendeznek, az ott megszerzett pontokat összesítik, így lesz meg a hétvégi győztes.

A versenyzők Borettóban tudták meg, hogy a járvány miatt a svédországi futam elmarad, ezért legközelebb (augusztus 28–29-én) az ukrajnai Ternopilban találkozott a mezőny. Bodor itt harmadikként végzett az összetettben, és megmaradt az utolsó futam előtt az esélye a világbajnoki címre.

– Ternopilban voltak technikai gondjaink. Nem sok időnk maradt a technikai hibák kiküszöbölésére a szeptember 4–5-i jedovnicei futamig. A motorgyártó tette a dolgát, vittünk mi is egyebek között aerodinamikai fejlesztést. A csapat mindenben a maximumot hozta, a technika összességében jól működött, az utolsó futamban már csak azt kellett kontrollálni, hogy ne kerüljön sokkal elénk az olasz versenyző. Ugyanis az első versenyt én nyertem, a másodikat ő, és mindkettőnknek két harmadik helye volt az összetettben, vagyis aki Csehországban nyert, az lett világbajnok. A végeredmény önmagáért beszél, 2015 óta most állhattunk fel újra a dobogó legfelső fokára. 2021-ben újra világbajnok lett a Bodorteam! Hálás vagyok a szponzoraimnak, akik a nehézségek ellenére is kitartottak a csapat mellett, és támogatásukkal hozzájárultak a mostani eredményhez és a csapat sikeréhez.

Németországban a negyedik futamot ki is hagyhatta

Múlt hét szombaton rendezték meg a Formula 350-es kategória világbajnokságát Németországban, ahol Bodor Péter két futamot megnyert, egyben második lett, az utolsóban már el sem kellett indulnia, olyan pontelőnnyel vezetett a vetélytársai előtt. A dunaújvárosiak váci pilótája így magabiztosan szerezte meg az újabb világbajnoki címét.

A Bodor Team az F-250-es kategóriában kétszer nyert Európa-bajnokságot és kétszer vb-t, az F-350-esek között pedig újdonsült világbajnok.

Bodor Péter számára ezzel befejeződött a versenyidény, még egy tesztelés vár rá a felvidéki Párkányban, ez már a jövő évi alapteszt. A sportoló elmondta, a szezonzárás után technikai gondjaik nem voltak, bízik benne, hogy ez jövőre sem változik meg.

Az év hátralévő ideje – nem túl szép kifejezéssel – a pénzgyűjtésé lesz a 2022-es szezonra. Bodor Péter szeretné, ha januárra minden összeállna a csapatát illetően.

A járvány miatt tavaly egy versenyen sem indulhatott Bodor, de idén kárpótolta magát
Fotó: Bodor Team

A harmincas években már tíz motorcsónak-szakosztály volt

A Magyar Motorcsónak Szövetség elődje 1930-ban alakult az akkori Auto Club keretén belül Budapesti Motoros Yacht Club néven. Ide tömörültek a motorcsónaksport szerelmesei, akik ezt a sportágat Magyarországon életre keltették. Külföldről egyre nagyobb mennyiségben érkeztek be a csónakmotorok, majd a sikeren felbuzdulva megkezdődött a hazai motorgyártás is. 1931-ben a Budapesti Motoros Yacht Club már havonta egy-egy versenyt rendezett. Később a versenyzők különböző sportegyesületekben 10 motorcsónak-szakosztályt alakítottak. Ezzel párhuzamosan létrejött az Országos Társadalmi Motorcsónak Szövetség (OTMSZ). A rohamos fejlődés 1957-ben kezdődött, amikor a motorcsónak-szakosztályok összegfogását már a Magyar Motorcsónak Szövetség (MMSZ) végezte. Felügyeleti szerve 1957–1964 között a Magyar Honvédelmi Sportszövetség volt. Majd a sportért felelős minisztériumok erre kijelölt szervezetei gyakorolták felügyeletét (MMSZ).

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában