Hírek

2011.12.13. 03:29

Gazdasági GPS fiataloknak

A millenniumi nemzedék - az 1982-2002 között születettek - sokkal többet foglalkozik imázsának felépítésével, és azzal, hogy mennyi emberre tud hatással lenni, mint a pénz megszerzésével. Befolyásuk egyre erősebb a társadalomra, értékrendjük az idősebbeket is kezdi átalakítani. Számos tanulmány állapítja meg, amíg az előjogok és gazdagság korábban cél volt, ma már csak eszköz.

nincs nev

- A három pillérre épülő képzés alapgondolata, hogy a tudatos fogyasztáshoz, vásárláshoz hozzátartozik a pénzügyi kultúra ismerete - mondta Rózsás Ildikó, a Sziti programkoordinátora, a képzés kidolgozója. Elsőként önismereti, szociológiai kitekintést kaphatnak a fiatalok, megismerhetik azt, hogy hogyan épül fel egy mikrogazdaság - tegnap kiderült: nagyon nehéz úgy egy családra gondolni, hogy az nem csak papa, mama, gyerekek. A fiataloknak komoly kihívást jelentett a családi költségvetés beosztása.

A következő alkalommal hitelekről, befektetésekről, tőzsdéről is lesz szó, a harmadik képzési napon pedig egy olyan játékba vonják be a fiatalokat, amely szimulálja azokat a hétköznapi szituációkat, amikor gazdasági kérdésekben döntést kell hozniuk.

A fiatalok kifejezetten aktív szereplők a fogyasztói piacon, és ma nagyon hiányzik a tudatos vásárlói magatartás kialakítása abból az oktatási rendből, amiben a fiatalok szocializálódnak iskolai pályafutásuk alatt - mondta Domokos Tamás szociológus, az egyesület elnöke.

Az sem véletlen, hogy a program most főleg a kollégistákra koncentrál - ők egyrészt sokkal kiszolgáltatottabbak, másrészt önállóbbak is e téren, mint azok a társaik, akik otthon élnek az iskolaidő alatt - hangzott el a tegnapi, kifejezetten vidám hangulatú első tréningen.

A program nem áll meg a város határánál. Az EU ifjúságpolitikai ajánlásainak megfelelően - felismerve és megértve azt a helyzetet, hogy a magyarok, és azon belül a fiatalok pénzügyi ismeretei és pénzügyi kultúrája fejlesztésre szorul - a Mobilitás, mint a hazai ifjúsági szakmai és szolgáltatási innovációs központja, az Országos Takarékszövetkezeti Szövetség is úgy gondolta, hogy nem vonhatja ki magát e felelősség alól. A program eredményeként azt várják, hogy a 14-35 éves korcsoportba tartozó fiatalok, ifjúsági közösségek ismeretei bővülnek, pénzügyi kultúrájuk, tudatosságuk fejlődik. Továbbá - a nyugat-európai gyakorlatnak megfelelően - az ifjúsági munkában teret nyer a pénzügyi kultúra fejlesztése.

Játékosan tanulnak meg gazdasági döntéseket hozni

A millenniumi nemzedék - az 1982-2002 között születettek - sokkal többet foglalkozik imázsának felépítésével, és azzal, hogy mennyi emberre tud hatással lenni, mint a pénz megszerzésével.

Befolyásuk egyre erősebb

a társadalomra, értékrendjük az idősebbeket is kezdi átalakítani. Számos tanulmány állapítja meg, amíg az előjogok és gazdagság korábban cél volt, ma már csak eszköz.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!