2019.10.14. 13:04
Alapfogalmak az online marketing világában
Az online marketing számos fogalommal és különböző rövidítésekkel rendelkező szakma, így érdemes mindenki számára megismerni a legfontosabbakat közülük.
Keresőoptimalizálás (SEO)
Az egyik leggyakrabban használt online marketinghez kapcsolódó kifejezés a keresőoptimalizálás. A SEO célja elsősorban a weboldalad számára történő minőségi és mennyiségi forgalom biztosítása.
A keresőmotorok által támasztott igények alapján végrehajtott optimalizálási folyamatok – mint a kulcsszókutatás és a tartalomkészítés – előnyösebb találati pozíciókat eredményeznek a Google-ben és a többi keresőmotorban egyaránt. A White Elephant Digital SEO szolgáltatása az audittól kezdve a tartalmak kezeléséig mindent tartalmaz, amire szükség van a jobb eredmény eléréséhez.
Google Search Console
A Search Console felületének segítségével egyszerűen nyomon lehet követni az elvégzett keresőoptimalizálási munkák teljesítményét. Az ingyenes használatot biztosító Search Console megmutatja, hogy a weboldalad az adott kulcsszavakra milyen pozíciót foglal el a Google találati listájában. A kulcsszavakhoz és keresésekhez kapcsolódó adatok felhasználásával a weboldalad folyamatosan fejleszthetővé válik.
Google Ads
A Google Ads hirdetési rendszer használatával számos forgalomnövelési lehetőség érhető el a weboldalad számára. A hirdetések létrehozása folyamán kulcsszavakat szükséges megadni. Ezen szavakra rákeresve a hirdetésed a Google első 4 pozíciójában fog megjelenni az organikus találatok felett. Célszerű a Google Ads kulcsszótervező lehetőségeivel megismerkedni, hogy hatékony kulcsszavakat lehessen találni.
Google Analytics
A Google Analytics a weboldaladdal kapcsolatos részletes felhasználói adatok egyik legfontosabb forrása. Segítségével nyomon követhető a látogatók száma, a weboldalon eltöltött átlagos látogatási idő, illetve számos hasznos, felhasználói szokásokhoz kapcsolódó adat. Az Analytics segít rávilágítani a weboldal erősségeire és gyengeségeire egyaránt, hogy a hatékonyság növelhető legyen.
Remarketing
A remarketing hatékony módszer arra, hogy a weboldalad korábbi látogatóit ismét elérhesd, és azok az ügyfeleiddé váljanak. A remarketing hirdetések folyamán olyan tartalmakat lehet közvetíteni a felhasználók irányába, amelyek iránt már korábban érdeklődésüket fejezték ki.
Conversion
Konverziónak azok a felhasználói cselekvések nevezhetők, amelyek fontosak a weboldalad számára kitűzött célok megvalósításában. Konverzió lehet, ha egy felhasználó rákattint a hirdetésedre, vásárol tőled egy terméket vagy éppen szobát foglal a szálláson. A célokat a Google Analyticsben tudod beállítani, illetve személyre szabni.
CPC
A CPC (cost-per-click) a honlapodra irányuló hirdetések kattintásonkénti költségét jelenti. A CPC a Google és Facebook hirdetésekben egyaránt fontos szerepet játszik.