Külföld

2009.06.01. 20:36

Sarkozy az Air France történetének legnagyobb katasztrófájáról beszél

DH - Nagyon csekély annak az esélye, hogy a tragikus balesetet követően túlélőket találjanak az Atlanti-óceánban, ahol az Air France légitársaság Rio de Janeiro és Párizs között eltűnt gépét keresi a brazil és francia légierő - közölte hétfőn Nicolas Sarkozy a párizsi Roissy repülőtéren.

duol.hu

A francia államfő meglátogatta azt a lélektani válságirodát, amelyet a gépen utazókra várakozó hozzátartozók és barátok számára alakítottak ki a repülőtéren. 
"Miután éjszaka nyomát vesztettük az Air France gépnek fedélzetén 228 személlyel, nincs semmilyen pontos információnk arról, hogy mi történt" - tette hozzá Sarkozy. Az elnök szerint az Air France történetének legnagyobb katasztrófájáról van szó.  
A légitársaság vezetője kora délután azt közölte: a legvalószínűbb, hogy villámcsapás érte a légikatasztrófát szenvedett gépet.
    
Az A330 típusú Airbusnak párizsi idő szerint 11 óra 10 perckor kellett volna leszállnia Párizs Roissy repülőterén, de már reggel 8.00 órakor nyoma veszett. A járat helyi idő szerint vasárnap este 7 órakor, közép-európai idő szerint éjfélkor szállt fel a riói repülőtérről. 
A gépen 228 személy, 216 utas, valamint a személyzet 12 tagja tartózkodott. Az Air France hivatalos tájékoztatása szerint az utasok között 126 férfi, 82 nő, hét gyerek és egy csecsemő volt. 
    
A párizsi válságközpont hétfő délután arról értesítette a  magyar nagykövetet, hogy az utasok listáján négy magyar szerepel. Ezt megerősítette az Air France is az utasok állampolgárságáról honlapján közzétett listán. 
Eszerint a négy magyar állampolgár mellett 58 brazil és 61 francia, valamint 26 német, hat svájci, kilenc olasz, kilenc kínai, öt brit, öt libanoni, három szlovák, három ír, három norvég, két amerikai, két spanyol, két marokkói és számos egyéb ország egy-egy állampolgára utazott az eltűnt gépen. 
    
A brazil légügyi hatóságok szerint az AF 447 jelzésű járat 565 kilométerre volt Natal kikötővárostól, amikor utoljára rádiókapcsolatba lépett az úgynevezett atlanti ellenőrző központtal. A gép rendben, 840 kilométeres sebességgel, mintegy 35 ezer láb magasságban haladt, vagyis valamivel 11 ezer méter alatt. Azután tűnt el, hogy kikerült a brazil radarok által fedett övezetből, de még a szenegáli légtérellenőrzési zónába való beérkezése előtt.
     
A francia légitársaság vezetője szerint közép-európai idő szerint 3 óra 30 perckor volt utoljára rádiókapcsolat az eltűnt gép kapitánya és a brazil légiirányítók között. Négy óra körül az Air France járata viharzónába került, az automatikus üzenetek a gép egyes műszereit érintő sorozatos technikai meghibásodásokról negyedórával később kezdtek érkezni, amelyek rövidzárlatról tettek jelentést.
(MTI)

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!