hárommillió tejesdobozon

2021.03.27. 16:00

A szabadtéri tüzek megelőzése érdekében kampányol a katasztrófavédelem

duol.hu

Szabadtéren keletkező tűzesethez évente nagyságrendileg 10 ezer alkalommal riasztják a tűzoltókat. Ezekben a tüzekben átlagosan 1,8 hektárnyi terület ég le, az oltást sok esetben nehezítik az időjárási körülmények, a meleg, vagy az erős szél, a terület adottságai, vagy épp a tűz kiterjedtsége. Ezek a tüzek sok esetben lakóépületeket, ipari-, mezőgazdasági létesítményeket is veszélyeztetnek, vagy embereknek súlyos sérülést okoznak. A szabadtéri tüzek – például a tábortüzek, a tarlóégetés, az avarégetés, vagy a járművekből kidobott égő cigarettacsikk – okozta károk nagy része néhány, a szabadtéri tűzgyújtásra vonatkozó szabály betartásával könnyedén elkerülhető lenne.

Ezeknek a szabályoknak a megismerését, elsajátítását segíti a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság és az Alföldi Tej Kft. együttműködése, amelynek köszönhetően a Magyar Tej márka 2021 március végétől polcra kerülő 2,8%-os ESL tejek dobozain hívják fel a vásárlók figyelmét a szabadtéri tüzekre vonatkozó szabályokra. A készülő tejesdobozokon az „Eldobni 1 ≤ másodperc – Eloltani ≥ 100 óra – Helyreállítani ≥ 100 év” felirat mellett egy QR-kód is található, amely a katasztrófavédelem honlapjára irányítja az érdeklődőket. Március, április és május folyamán naponta mintegy 35 ezer, a három hónap alatt 3 milliónál is több tejesdoboz irányítja rá a lakosság figyelmét a tűzveszélyre és a szabályok betartásának fontosságára.

Az Alföldi Tej Kft. és a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szervezetében működő Országos Tűzmegelőzési Bizottság (OTB) 2020 decemberében kötött megállapodást arról, hogy 2021 folyamán négy témában – szén-monoxid-mérgezés, erdőtüzek, lakástüzek, illetve fűtési időszakban a lakás- és kéménytüzek megelőzése – fognak közösen kampányolni. Az év folyamán összesen mintegy 12 millió tejesdobozon lesz látható a tűz- és szén-monoxid-mérgezés veszélyeivel kapcsolatos figyelemfelhívás.

„Az Országos Tűzmegelőzési Bizottsággal közös kampányunknak elsődleges célja a figyelemfelhívás, a megelőzés, illetve a káresetek számának csökkentése és mértékének enyhítése. Az első kampányban a szén-monoxid-mérgezés veszélyeire hívtuk fel a lakosság figyelmét. A szén-monoxid-káresetek 80%-ánál már volt szén‑monoxid-érzékelő, és ahol volt működő szén-monoxid-érzékelő, ott nem történt halálos szén-monoxid-mérgezés. Abban bízunk, hogy a kampány második szakaszában a lakosság a szabadtéri tüzek esetében is nagyobb odafigyeléssel jár el, így csökkenhet a tüzek okozta károk mértéke” – mondta Rózsás Mónika, az Alföldi Tej Kft. ügyvezető igazgatója.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!