Gazdaság

2023.08.10. 20:00

Jól teljesített a Hankook a második negyedévben

A vállalat globális bevételének mintegy 38 százalékát az európai piacokon és a FÁK országaiban történt értékesítések adják. Az idei év második negyedévében az árbevétel 11 százalékos, az üzemi eredmény pedig 41,6 százalékos növekedést mutat az előző év azonos időszakához képest – olvasható a Hankook prémium gumiabroncsgyártó aktuális pénzügyi eredményeit összefoglaló jelentésben.

Szabó Szabolcs

A közleménye szerint a Hankook a globális konszolidált pénzügyi eredmények alapján körülbelül 1 580,8 millió euró értékű árbevételt, valamint k. 173,3 millió euró üzemi eredményt jelentett 2023 második negyedévére. Az árbevétel 11, míg az üzemi eredmény pedig 41,6 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest. A fennálló nehéz gazdasági körülmények – mint például a lassuló gazdasági növekedés – ellenére a Hankooknak sikerült jelentős növekedést elérnie. A vállalat prémium technológiája és márkastratégiája, az elektromos járművekhez (EV) készült gumiabroncsok és nagy hozzáadott értékkel rendelkező termékek növekvő értékesítését eredményezte. Ez emelkedéshez vezetett az árbevételben és az üzemi eredményben egyaránt.

A jelentős növekedés egyik alapja, hogy a stabil félvezető ellátásnak köszönhetően bővült a járműgyártás, az első szerelésű (OE) gumiabroncsok kínálata is világszinten emelkedett. Emellett a főbb piacokon a nagy forgalmazói készletek miatti keresletcsökkenés ellenére, a csereabroncsok értékesítése meghaladta a piaci keresletet. Továbbá a nyereségesség is javult a nyersanyagköltségek és a fuvarozási díjak stabilizálódásának köszönhetően.

A nagy hozzáadott értékű 18 colos és annál nagyobb személygépjármű-gumiabroncsok értékesítési aránya 43,6 százalékot ért el, ami 4,5 százalékpontos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A csereabroncsok és az első szerelésű (OE) abroncsok értékesítése a főbb piacokon – mint Európa, Észak-Amerika és Kína – megnőtt, megalapozva ezzel a globális növekedést.

A Hankook várakozásai szerint a globális gazdasági bizonytalanság az év második felében is fennáll, a cég pedig továbbra is a minőségbeli növekedésre koncentrál. A vállalat célja, hogy 45 százalékra emelje a 18 colos és annál nagyobb abroncsok értékesítési arányát, és ezzel öt százaléknál magasabb érbevétel-érjen el az előző évhez képest. A cég emellett folytatja a vezető autógyártókkal való együttműködés fejlesztését, valamint piaci szerepének erősítését az elektromos járművek területén. A cél, hogy az elektromos járművekhez készült gumiabroncsok 20 százalékos részesedést érjenek el az eredeti felszerelésű személygépjármű- és könnyű haszongépjármű-gumiabroncsok teljes piacán belül.

A 2007 óta működő rácalmási gyárában jelenleg mintegy 3000 alkalmazottat foglalkoztatnak, és személygépkocsik, SUV-ok és könnyű tehergépkocsik számára készítenek gumiabroncsokat. A harmadik beruházási ütem 2015 tavaszán fejeződött be, ezzel a magyar gyár éves gyártókapacitása 19 millióra nőtt. A rácalmási gyárban készült termékek az európai piacot szolgálják ki, és megfelelnek a vezető autógyártók előírásainak és igényeinek is. A vállalat globális bevételének mintegy 38 százalékát az európai piacokon és a FÁK országaiban történt értékesítések adják.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!