Belföld

2009.07.30. 10:39

Terjed az autómárkához kötött casco

Budapest - A casco biztosítások piacára évek óta az enyhén növekvő darabszám, a csökkenő díjbevétel és a stagnáló kárkifizetés jellemző, így új ügyfeleket az autómárkákhoz kötötten lehet szerezni - derül ki a CLB Független Biztosítási Alkusz MTI-hez eljuttatott közleményéből.

nincs nev

 A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint a casco biztosításokból származó díjbevétel 2006-ban 105 milliárd, 2007-ben 101 milliárd, míg 2008-ban 98 milliárd forint volt. Eközben az ügyfelek száma 839 ezerről 895 ezerre emelkedett, a kárkifizetés pedig 55 milliárd forint körül stagnált. A növekvő ügyfélszám, és a kisebb díjbevétel a díjak csökkenésére utal. 
    
Lenne tere a terméknek a piacon, hiszen a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások (kgfb) száma 4,1 millió, a közel 900 ezer casco ennek a negyedét sem éri el. Az, hogy alkusz - ügynök - dolgoz ki biztosítási terméket, majd kockázatvállalónak biztosítót állít mögé, nem újdonság már Magyarországon sem: a Biztosítas.hu Kft., és az April magyar leánycége is így kínál munkanélküliségi biztosítást.
    
A márka casco lényege, hogy ugyanazért a díjért többlet-szolgáltatást - például ingyen csere autót, vagy szervizbe szállítást, hosszabb újérték biztosítást - kap az ügyfél. Emellett, ha ugyanarra a márkára cseréli a régi autóját, az új kocsi cascójára kedvezményt kap.

(MTI)

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!