Közélet

2023.03.06. 17:30

Egy közmeghallgatás utóélete: bejárás a baracsi Duna-parton

Február 22-én Várai Róbert polgármester, dr. Horváth Zsolt jegyző, Gaál István baracsi közterület-karbantartó és néhány Duna-parti lakos közös bejáráson vett részt, hogy felderítsék, miként lehet javítani a közmeg­hallgatáson oly sokszor ostorozott úthálózati állapoton. A falugyűlésen az is elhangzott, lakossági összefogással is segítenék a kátyúzási munkát, csak rendelje meg az önkormányzat a hozzá való aszfaltot. A bejárás tehát ennek apropóján jött létre, ahol elsőként Várai Róbert polgármestert kérdeztük a tényszerű helyzetről.

Horváth László

Gaál István közterület-karbantartó megjelöli a kiválasztott kátyúkat a bejárás során

Fotó: Horváth László

– Alapvetően a közmeghallgatáson jelezték a lakók, hogy nagyon rossz minőségűek az utak. Több probléma mellett most a legfontosabb az utak kátyúinak javítása. Azért vagyunk itt néhány lakóval, hogy közösen megtekintsük, illetve megjelöljük a legneuralgikusabb pontokat. Azt nem lehet mondani, hogy nem aszfaltoztunk eddig, hiszen minden évben jelentős mennyiségű anyagot hozunk erre a területre. Gyakorlatilag ez úgy néz ki, a közeli, dunaújvárosi aszfaltkeverő üzemben vásárolunk aszfaltot, amit a hatszáz kilogrammos teherbírású teherautónkkal tudunk elhozni, és a saját, közterületi karbantartó dolgozóink bedolgozzák a kátyúba. Azt tudni kell, hogy az aszfalt vékonysága miatt az út rohamosan megy tönkre. Ezekkel a kátyúzásokkal már egyre kevésbé tudjuk kezelni.

Várai Róbert, Fehérvári József, Horváth Zsolt a munkákról egyeztet Fotók: Horváth László 

– Van remény új burkolatra?
– Csak úgy lehetne új burkolattal ellátni, és csak akkor van értelme, ha az ivóvíz-, valamint a szennyvízvezeték kiépítésre kerül. Tehát ezen infrastruktúra előtt leaszfaltozni az utat pénzkidobás! Legkevesebb százmillió forintról beszélünk. A külterület jellegét tekintve nem nagyon van remény. Ráadásul a közeli településeken a belterületi részeken várnak évtizede arra, hogy kiépítésre kerüljön a szennyvíz. Például Nagykarácsony és Daruszentmiklós húsz éve várja a lehetőséget. Ahhoz, hogy itt az infrastruktúra kiépüljön, nekünk először belterületbe kell venni. Ezelőtt nyolc éve végeztettünk ezzel kapcsolatban számításokat, ami nagyjából harmincmillió forintot jelentet. Amennyiben pályázati forrást látunk, és lesz reményünk a pályázásra, akkor elindíthatjuk a folyamatot.

Matlag Ferenc sebességkorlátozó táblákat is szeretne

– Baracs akkor ezek szerint nem akarja ezt a területet elengedni magától?
– Ez olyan lenne számunkra, mint a Trianon! Magyarország miért küzdött az elcsatolt területeiért? A Baracs Duna-part akkora, mint Kisapostag. Tehát itt ilyen méretekről beszélünk. Gyakorlatilag Baracs területének egyharmada – hallottuk Várai Róberttől.
A jelenlévő lakossági résztvevők közül Matlag Ferenc vállalta a hozzászólását, aki elmondta, hogy minden este erre sétál az Erdő sor felé, és bizony nemcsak a kátyúk okoznak komoly gondokat, hanem az indokolatlanul nagy sebességgel közlekedők is. Ezért ő inkább sebességkorlátozó táblák kihelyezésben és a forgalom lassításában látna útállapot-megőrzési potenciát.
A riport óta eltelt egy hétben megszerzett információk szerint közel hat tonna aszfaltot foglalt le az önkormányzat a javításokra. A bedolgozás mikéntje azonban még bizonytalan. Nem elképzelhetetlen, végül egy vállalkozás lesz majd megbízva a nem kis szakértelmet és gépi felszereltséget kívánó munkálatokkal. Már csak a minőség miatt is – vázolta lapunknak a legújabb gondolatokat telefonos érdeklődésünkre Baracs polgármestere.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában