csökken az adminisztrációs teher

2020.05.21. 09:00

Egyszerűbb lesz az ügyintézés

A veszélyhelyzetre való tekintettel egyszerűsödik a lakossági és vállalati ügyintézés: a legtöbb tevékenység hatósági engedélyezés helyett bejelentés alapján is folytatható. A változás egyebek mellett csökkenti a vállalkozások és magánszemélyek adminisztrációs terheit.

duol.hu

Május 18-án lépett hatályba az a rendelet, amely a veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről, valamint az ellenőrzött bejelentésről szól. A változtatás lényege, hogy az engedélyköteles tevékenységek – egyes kivételekkel – már az elektronikus úton (ügyfélkapu, online űrlap segítségével vagy e-mail útján) történő bejelentést követően gyakorolhatók lesznek.

Amennyiben a hatóság nyolc napon belül nem tiltja meg a tevékenység végzését, úgy az szabadon gyakorolható a kilencedik naptól. Abban az esetben, ha másik szakhatóságot is be kell vonni a folyamatba, a határidő 12 napra módosul.

Vezető képünk illusztráció.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában