A hallgatói elégedettségről

2018.05.31. 17:30

Lezárult a HASIT projekt harmadik fázisa a Dunaújvárosi Egyetemen

A Hallgatói Sikerességet Támogató program 2012-ben, az akkor még főiskolai minőségében működő Dunaújvárosi Egyetemen (DuE) kezdődött el. A projekt jelentőségére a Felsőoktatási Struktúraátalakítási Alap (FSA) is felfigyelt és támogatta a kezdeményezést.

Tóth Alexandra

Az FSA által finanszírozott HASIT harmadik fázisa lezárul, de az utóbbi öt évben számos innovatív intézkedés történt a projekt keretein belül. Az Avatar szoftver fejlesztésére nagy figyelmet fordított a DuE, szem előtt tartva azt, hogy a fiatalság számára milyen nagy jelentőséggel bírnak a vizuális ingerek. Így a hallgatóknak tanulmányi eredményük függvényében lehetőségük van arra, hogy személyre szabják (öltöztessék, kiegészítőkkel lássák el) a saját figurájukat. Az esztétikai változások mellett egyéb, praktikus módosítások is történtek a szoftverben, ezek az elektromos katalógusrendszer beépítése, a mintatantervet szemléletesebbé tevő tárgy-gráf valamint a szakdolgozati és gyakorlati adatok részletes feltárása, megjelenítése.

Az egyetemi sikerességet már jóval a felsőfokú tanulmányok megkezdése előtt érdemes megalapozni. A kudarcoknak, a hallgatói lemorzsolódásnak sokszor a nem megfelelő szakválasztás az oka. Ennek feltárása érdekében indult el az a pályaorientációt segítő projekt, ami kérdőívekkel, felmérésekkel és szakmai beszélgetésekkel tárja fel a hallgató valódi igényeit, képességeit. Amennyiben bebizonyosodik, hogy nem a számára legmegfelelőbb szakon van, az oktatók ajánlanak egy, a személyiségéhez, érdeklődéséhez jobban illő szakot. A diploma átvételét követően jönnek az igazi kihívások, ezért a projekt gondozói összeállítottak egy kompetenciaportfóliót, amely megmutatja, hogy milyen tudást, képességeket várnak el a munkaerőpiac különböző faktorai egy frissdiplomástól.

Dr. Rajcsányi-Molnár Mónika és dr. Szabó Csilla Marianna a HASÍT FoTó: ZsE

A HASIT helyi sikerességén felbuzdulva igyekeztek más felsőoktatási intézményeken is bemutatni a programot. Ellátogattak a Pécsi Tudományegyetemre, a Testnevelési Egyetemre, az Óbudai Egyetemre, az Eszterházy Károly Egyetemre és a Budapesti Gazdasági Egyetemre is. A hazai intézmények mellett a külföldi partnerkapcsolatokkal is folyt a szakmai egyeztetés. A májusban lezajlott nemzetközi héten Oroszországból, Ukrajnából, Fehéroroszországból, Kazahsztánból, Grúziából, Lengyelországból és Tunéziából érkeztek a felsőoktatási intézmények képviselői, akiknek a HASIT projektmenedzsere mutatta be a projekt legfontosabb elemeit, fejlődését. A határon túli intézmények vezetőivel, képviselőivel Nagyváradon, Szatmárnémetiben és Révkomáromban igyekezett megismertetni a programot a magyar delegáció.

Tekintve, hogy a kezdeti lendület ellenére alábbhagyott az érdeklődés, a PR-tevékenység növelésével igyekeztek feléleszteni az oktatók és a hallgatók lelkesedését. Ezért született meg a HASIT-díj, amellyel a legsikeresebb oktatók, szakmentorok és hallgatók munkáját ismerik el. E célra indított workshopokon beszélték meg a díjazás feltételeit, és mindhárom célcsoport számára kidolgozták a szakmai indikátorokat. A belsős népszerűsítés érdekében avataros fotófal készült, valamint matricákkal, szóróanyagokkal próbálták felhívni az egyetemisták figyelmét az intézményükben zajló projekt fontosságára. A beiskolázási kampányba is beépült a HASIT, a DuE-t népszerűsítő prezentációkban, valamint ajándéktárgyakon, így kulcstartókon, szilikon karkötőn jelenik meg a logó.

A finanszírozásnak jelenleg vége, a jövőről még nincsenek információk. Az azonban biztos, hogy a hallgatók motiválását, segítését és a szakmai, tanulmányi sikereit ezentúl is támogatni fogják – mondta dr. Rajcsányi-Molnár Mónika oktatási és általános rektorhelyettes és dr. Szabó Csilla Marianna projektmenedzser.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában