Újabb mérföldkő

2017.10.12. 15:14

Korszakhatárt jelöl az M7- Dunaújváros sztrádakapcsolat

SÁRBOGÁRD/DUNAÚJVÁROS A térség jövőjét nagymértékben befolyásoló fejlesztésekről tartottak sajtótájékoztatót tegnap Sárbogárdon.

Szabó Szabolcs, DH

Fotó : Zsedrovits Enikő

Magyarország gyorsforgalmi törzshálózata öt éven belül megközelíti a végleges kiépítés szintjét, a 2022 utáni időszak fő feladata ezért a legforgalmasabb autópályák kapacitásainak bővítése mellett a Budapestet elkerülő összeköttetések építése lesz. Az M8 gyorsforgalmi út M7 és Dunaújváros közötti szakaszának meginduló előkészítése már az új időszak kezdetét jelenti – hangzott el a témában tartott csütörtök délutáni sajtótájékoztatón Sárbogárdon.

A közúthálózat fejlesztése a következő években összesen mintegy 2500 milliárd forintos ráfordítással kap új lendületet – jelentette be Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, aki kiemelte: a kormány 2022-ig 900 kilométernyi új gyorsforgalmi szakasz megvalósításával beköti a megyei jogú városokat a sztrádahálózatba, elvezeti az országhatárokig az autópályákat, autóutakat.

A későbbiekben a közúti közlekedésfejlesztés elsődleges feladata a kapacitáshiányos szakaszok bővítése, a gyűrű- és haránt irányú elemek kiépítése lesz. E cél a többi között az M7 és Dunaújváros között, az M8 nyomvonalán létrejövő új négysávos összeköttetés kiépítésével teljesül.

Korszakhatárt jelöl az M7- Dunaújváros sztrádakapcsolatKorszakhatárt jelöl az M7- Dunaújváros sztrádakapcsolatFolytatás: 1. oldalrólA tervezett út az M7 autópálya és a 710. sz. főút 2019 második felére megépülő csomópontjától indul majd. A mintegy 65 kilométeres szakasz másik végpontja a 2007-ben átadott, Dunaújvárost Dunavecsével összekötő Pentele híd lesz. A teljes egészében hazai forrásból finanszírozott, mintegy 10 milliárd forintba kerülő előkészítés 2018 elején kezdődik el. A közbeszerzésen kiválasztandó tervezőknek 2022 végéig kell kidolgozniuk a megvalósíthatósági tanulmányt, a környezetvédelmi munkarészeket és az engedélyezési terveket.

Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: – Az új útszakasz az M8-tengely – a Graztól induló, Körmenden, Veszprémen, Dunaújvároson át Kecskemétig, majd két ágban Egerig és Békéscsabáig folytatódó sztrádakapcsolat – kiépítésének fontos mérföldköve. Magas ipari teljesítményt nyújtó nagyvárosokat, komoly gazdasági és idegenforgalmi potenciállal rendelkező térségeket köt össze, hathatós segítséget nyújthat a Budapest-Balaton viszonylatban főként a nyári hétvégéken tapasztalható forgalmi torlódások számának, kiterjedtségének csökkentésében.

Az államtitkár hozzátette, hogy szintén hazai forrásból megindul az M8 Dunavecsétől Kecskemét felé vezető, mintegy 50 kilométeres folytatásának tervezése is.

A beruházásokkal létrejövő M7-M6-M5 kapcsolat az M0 körgyűrűt érintő kerülőhöz és az egyéb, zömmel főúti alternatívákhoz képest is rövidebb idő alatt, alacsonyabb költséggel megtehető utat jelent majd. Siófok és Kecskemét központjai között a jelenlegi több mint kétórás menetidő 1 óra 20 percre csökken. A közlekedés pedig gyorsabbá, olcsóbbá és kényelmesebbé válik a Balaton térsége és a Dél-Alföld között.Dr. Galambos Dénes képviselő, Fejér megye 4. számú egyéni választókerületének országgyűlési képviselője elmondta: - Az M8 tervezett fejlesztése felértékeli Dunaújváros szerepét a folyami szállításban is. A település előtt közúti, vasúti és vízi áruforgalmi csomópontként új távlatok nyílnak azzal, hogy az M6 után még egy gyorsforgalmi kapcsolattal gyarapodik. A közforgalmú kikötő létesítése és egyéb logisztikai fejlesztések, a Duna menti közepes nagyságú városok kikötői közötti nemzetközi együttműködés a munkahely-teremtésben is előrelépést hozhat Dunaújváros számára.

Varga Gábor, Fejér megye 5. számú egyéni választókerületének országgyűlési képviselője hangsúlyozta: – Az M7 autópálya által kettészelt megye déli részének felzárkóztatásához nélkülözhetetlen a térség bekapcsolása az országos gazdasági, logisztikai vérkeringésbe. Az előkészítés megindítása egyértelműen igazolja, hogy érdemes volt megvívni a hosszú évekig tartó harcot a déli nyomvonal megvalósítása érdekében. Sárbogárd és a környező települések számára a végül kiválasztott alternatíva semmi máshoz nem fogható esélyt biztosít a megerősödésre.Dr. Dorkota Lajos, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal elnöke, Dunaújváros díszpolgára kifejtette:

A megvalósuló beruházással Dunaújváros és a térség lakóinak, vállalkozásainak régi álma válhat valóra. A település könnyebb megközelíthetősége vonzóbbá teheti a várost az új beruházások számára, ami további munkahelyeket és növekvő adóbevételeket teremt. A készülő útszakasz biztonságos, kényelmes és gyors összeköttetést jelent az itt élőknek a fejlődő dél-balatoni régió felé, és a közeli Somogy és Tolna megyei településekre is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában