2020.09.25. 07:00
Új eljárással bővült az online intézhető okmányigazgatási eljárások köre
Új eljárással bővült 2020. július 1-től az online intézhető okmányigazgatási eljárások köre. Az e-Személyi elvesztésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének bejelentése és pótlása ugyanis a www.magyarorszag.hu portálon keresztül is intézhetővé vált.
Akinek a személyazonosító igazolványát eltulajdonították, megsemmisült, megrongálódott vagy elvesztette, köteles azt legkésőbb a tudomására jutásától számított három munkanapon bejelenteni.
A jogszabályban előírt bejelentési kötelezettség teljesítésére 2020. július 1-től elektronikus úton, elektronikus azonosítást követően a webes ügysegéden keresztül is van lehetőség. A kérelem benyújtását követően az e-Személyi igazolványt érvénytelenítik. Ideiglenes személyazonosító igazolvány pótlása nem kezdeményezhető!
Az állandó személyazonosító igazolvány pótlása csak az alábbiakban meghatározott okok esetében lehetséges, ha az okmány
– elveszett,
– eltulajdonították vagy
– megsemmisült.
Amennyiben a személyazonosító igazolvány megrongálódott, tehát a polgár birtokában van, nem kezdeményezhető pótlás, ilyenkor személyesen új okmány kiállítását kell kezdeményeznie az ügyfélnek és ezzel egyidejűleg le kell adnia a személyazonosság igazolására alkalmatlanná vált igazolványt a kormányablakban.
Nem pótolható a személyazonosító igazolvány, azaz elektronikus kérelem nem nyújtható be, ha az okmány elvesztése, eltulajdonítása, megsemmisülése korábban már bejelentésre került, és ezáltal az okmány a nyilvántartásban érvénytelen.
Pótolható a 2016. január 1. napja és 2020. június 30. napja között benyújtott kérelem alapján kiállított kártyaformátumú személyazonosító igazolvány, amely
– nem rendelkezik tároló elemmel (határidő nélküli érvényességi idejű okmány),
– rendelkezik tároló elemmel, de a tároló elem nem tartalmazza az ujjnyomat adatot.
Pótolható a 2020. július 1. napján vagy azt követően benyújtott kérelem alapján kiállított állandó személyazonosító igazolvány, amely
– nem rendelkezik tároló elemmel (határidő nélküli érvényességi idejű okmány),
– rendelkezik tároló elemmel, de a tároló elem nem tartalmazza az ujjnyomat adatot,
– rendelkezik tároló elemmel, a tároló elem tartalmazza az ujjnyomat adatot, valamint az ujjnyomatot – a polgár hozzájárulása alapján – a személyiadat- és lakcímnyilvántartás jelenleg is tartalmazza.
Nem pótolható elektronikus úton a 2016. január 1. napját megelőzően benyújtott kérelem alapján kiállított állandó személyazonosító igazolvány.
ELÉRHETŐSÉGEK
DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSI HIVATAL
Telefonszám:
25/795-600,25/795-610.
Fax: 25/795-649.
E-mail: [email protected]
2400 Dunaújváros,Szórád Márton út 39.
KORMÁNYABLAK
Telefonszám:
25/795-244.
Fax: 25/795-649.
E-mail: [email protected]
2400 Dunaújváros,Október 23. tér 1.
ÜGYFÉLFOGADÁS
Hétfő: 8.00–18.00
Kedd: 8.00–16.00
Szerda: 8.00–18.00
Csütörtök: 8.00–16.00
Péntek:8.00–12.00
időpontfoglalás!
A Központi Időpontfoglaló Alkalmazásban ügyintézésre időpontot foglalni Ügyfélkapu-azonosítóval, a „Bejelentkezés” gombra kattintva lehet. (Azonosító nélkül is lehetőség van „Ügyfélkapu-regisztrációra” időpontot foglalni.)