Odapörköltek a kiállítók

2023.04.16. 15:30

Dunaújvárosiak zarándokoltak el a Kávébár Bazárba - galériával

Úgy érezhette magát az ember az idei Kávébár Bazáron, mint Alice Csodaországban, hiszen egy kávérajongó számára varázslatos birodalomba csöppent, ahogy belépett a Millenáris B csarnokába.

Varga Zsófi

Fotó: Laczkó Izabella

Kellemes kávéillatba burkolózott a tér, és ameddig csak a szem ellátott, kávét, profi kávégépeket és baristákat látott. A szervezők természetesen gondoltak mindenkire, így azokra is, akik nem csak a kávé miatt érkeztek, ők találhattak teás, boros standot, éhségűzőnek pedig pizzát, hot-dogot, kézműves sajtokat és csokoládét választhattak.

Sok érdeklődőt vonzott a Kávébár Bazár Fotós: Laczkó Izabella 

A kávévilág szerelmesei adtak egymásnak randevút ezen a hétvégén, így lehetőségünk volt a legkülönlegesebb termékeket megkóstolni, és gondoltak azokra is, akik növényi tejet fogyasztanak, számukra is széles kínálattal készültek. A színes, illatos forgatagban megcsodálhattuk a gyönyörűen kivitelezett kávékészítő masinákat, némelyik kinézete már-már művészi magasságba emelte azokat. Nem csak az ízlelőbimbóit kényeztethette a látogató, a kiállítás területén izgalmas versenyeken és döntőkön is szurkolhatott.

Az ember mindig tanul valami újat, így voltam ezzel jómagam is, amikor ott álltam a tömegben, és vártam, hogy mi történik majd a Pro Cup Tasters Championship döntőjében, ami nem más, mint profi kávékóstolók versenye. A fináléba jutott négy versenyző elé egyforma csészéket helyeztek, hármasával, összesen nyolc csoportban. Amint elkezdték a kóstolást, indult a stopper és szem alig tudta követni, olyan gyorsan merült a kanál a kávéba, és ahogy a boroknál szokás, megszagolták, megrágták, elemezték a fekete nedűt. Minden hármas csoportból egy csészét toltak félre, amikor végeztek, következett a zsűri, aki a kóstolást is árgus szemekkel figyelte és végig jegyzetelt. Minden asztalról az első félretolt csészét emelte fel a felügyelő, ha jel volt a csésze alján, akkor a versenyző helyesen választott, hiszen a lényeg az volt, hogy a három csészéből kettőben ugyanolyan kávé volt, a harmadik volt a „kakukktojás”, azt kellett megtalálni. 

Indult a stopper, emelkedtek a kanalak

Ahogy egyre több csésze emelkedett a magasba, a feszültség is egyre jobban fokozódott, és azt vettem észre, hogy miként egy komoly meccsen, szurkolok én is, még ha nem is konkrétan egy versenyzőnek, hanem azért, mert magával ragadott a döntő hangulata. A végjáték nem várt izgalmakat hozott, hiszen amikor már csak két finalista maradt versenyben, megtudtam, miért mérték stopperrel a versenyzők idejét, ugyanis azonos pontszám esetén az lett a bajnok, aki gyorsabban végzett a kóstolással. Címvédés történt, Németh Attila került ki győztesen és vívta ki a jogot, hogy hazánkat képviselhesse a World of Coffee expón Athénban. 

A győztes, Németh Attila 

A boldog nyertes beavatott bennünket pár kulisszatitokba, hogyan készül fel valaki egy ilyen megmérettetésre: 

„Egyik módszer, hogy a versenyfeladatot gyakorlom, tehát ugyanolyan csészébe kiöntök két különböző kávét, például két etióp kávét készítek el és megpróbálom megkülönböztetni, hogy milyen az utóíze, aromája, savassága. Komolyan kell venni ezt a versenyt, ahol nyilván nagyon letisztult módon kell érzékelnünk az ízeket és illatokat. Úgy készítem fel magam, hogy a megmérettetéseket megelőző időszakban megpróbálok minél ízetlenebb ételeket enni, ilyen például a mozzarella sajt, kiflivel. Fontos a mentális felkészültség is, az hogy az adott pillanatban tudjon koncentrálni az ember, és elkapja egy olyan flow élmény, amivel képes fókuszálni, ott tud lenni fejben, hiszen roppant kis különbségek vannak a csészék között.”

Shane Tusup kávéval és ginnel törne be a piacra 

A Kávébár Bazáron az érdeklődők izgalmas előadásokon, bemutatókon is rész vehettek, ilyen volt a beszélgetés az ismert sportszakemberrel Shane Tusuppal, aki Black Diamond néven kávéval és ginnel tör be a magyar piacra. Megtudhattuk, hogy olyan termékekkel szerettek volna dolgozni, ami összehozza a barátokat és a családot, így jutottak el először a kávéhoz, aztán a ginhez. Nem véletlenül lett a márka neve Black Diamond, azaz fekete gyémánt, mert ez egy olyan drágakő, ami a legjobban hasonlítható Shane sportkarrierjéhez. Kávéból medium roastot és etióp kávét kínálnak, a ginre egyelőre csak előrendelést lehet leadni, reményeik szerint hamarosan a boltok polcaira kerül majd. 

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában