Előszállás

2016.11.08. 21:20

Szerzetesek éve Zircen és Pannonhalmán kirándulóknak

Előszállás-Pannonhalma - Ismét országjárásra vállalkoztak az előszállási nyugdíjasok, ezúttal Nyugat-Magyarországon. Az útról Kerlang Ferencné, a nyugdíjas klub elnöke számolt be olvasóinknak.

Kerlang Ferencné

Nemrég elindult a Világjárók csapata egy őszi kirándulásra. Mindig nagy várakozás előzi meg útjainkat, mert már nyáron megbeszéljük, hova is megyünk legközelebb.

Kora reggel indultunk, kicsit álmosan, fázósan. Először a zirci apátsághoz látogattunk. Megnéztük a könyvtárat, igaz, többen jártunk már itt, de mindig csodálattal nézzük a Bakony fáiból készült, gyönyörűen faragott galériát. A könyvek is elvarázsoltak bennünket. Ezután a székesegyházhoz mentünk, ahol idegenvezető mesélte el a templom történetét. Sétáltunk a szép őszi napsütésben az arborétumban. Innen a cseszneki várhoz vitt az utunk: az őszi Bakony színpompás látványt nyújtott. Az örökzöld fenyők mellett sárguló lombokkal hajlongtak a fák a szélben.Vadszőlő bíborban öltözött levelei virítottak imitt-amott. A vár tövében buszunk leparkolt, jó kétszáz méteres kaptatón felgyalogoltunk. Megérte a fáradságot, a várfalai közt sétálva láthattuk a Bakony hegyvonulatát.

A zirci apátsági könyvtár ezúttal is lenyűgözte a kirándulókat   Fotó: Archív

A kora délután Pannonhalmán talált bennünket. Már messziről láttuk az apátságot a Szent Márton hegy tetején.

Kedves, nagytudású idegenvezető kalauzolt végig bennünket a helyen. Nagy öröm volt számunkra, hogy éppen ide jöttünk: szerzetesek éve van, ennek apropóján újra hallhattuk Szent Márton legendáját, láthattuk a felújított apátságot, minek szépsége újra lenyűgözött mindannyiunkat Szent Márton legendás, nagytiszteletű hegyének apátságában.