szponzorált tartalom

2020.08.19. 10:08

Hogyan javíthatsz a hírlevélmegnyitási rátákon?

Sokan azt gondolják, hogy az e-mail marketing idejétmúlt, nincs értelme hírleveleket küldözgetni, mert a kutya sem nyitja meg őket és hasonló okosságokat. Nos, az egyik legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, ha nem építesz semmilyen listát. Igaz, hogy az olvasók ingerküszöbe jóval magasabban van, mint korábban, jóval több impulzus kell, hogy egy információ eljusson a tudatukig, de ez nem jelenti azt, hogy egy érdekesnek ígérkező hírlevelet ne nyitnának meg. Cikkünk arról szól, hogyan lehet ez utóbbit elérni.

Létezik-e olyan, hogy jó megnyitási ráta?

Egy konkrét számmal biztosan nem lehet erre a kérdésre válaszolni. Nyilvánvalóan eléggé ágazatspecifikus, hogy mi számít sikernek, milyen aránynál mondhatjuk azt, hogy ez egy sikeres hírlevél volt. De ha az arányt nem is tudjuk megmondani, legalább tudnunk kellene, hogy jó irányba haladunk-e.

Ha a megnyitási arány rendszeresen az átlag alatt marad, akkor a legjobb, ha valamit változtatsz a stratégiádon. A globális átlag 2019-ben 20% körül volt. De a globális számok nem túl értékesek, mögéjük kell nézni. Egyáltalán nem közömbös az e-mail típusa, az ágazat, a lista nagysága.

Vannak ún. tranzakciós emailek, például a feliratkozás vagy a vásárlás megerősítését tartalmazó levelek, amelyeknél a megnyitási ráta magasabb az átlagnál, mivel ezeket várják a látogatók.

A GDPR bevezetése óta nem igazán nyerő ötlet a webshopos vásárlókat automatikusan rátenni a levelezési listádra, és újabbnál újabb ajánlatokkal bombázni őket. Érdemes inkább a webshop témájához kapcsolódó érdekes tartalmakat gyártanod, és ezzel feliratkozásra ösztönöznöd a webáruházad látogatóit. Így jó eséllyel növelheted a megnyitási arányt is.

Ha egy hírlevélsorozatot indítasz, szinte biztos, hogy az utolsó levelet jóval kevesebben fogják olvasni, mint az elsőt.

Hogyan tudod növelni a megnyitási rátát?

A megnyitási arány nem csak egy szám, hanem az online marketingtevékenységed hatékonyságát jelentő mutató, amely sok tényezőtől függ. Ha az egyes elemeknél javulást tudsz elérni, az arány is növekedni fog.

Az egyik ilyen tényező, hogy értéket adj át az olvasóidnak. Érezzék, hogy szakértő vagy a saját területeden, és a tartalmakból tanulhatnak, vagy örömüket lelik bennük. Ápolj minél jobb kapcsolatot a feliratkozóiddal, és kommunikálj velük rendszeresen.

Minőségi listát csak úgy építhetsz, ha a weboldaladon lévő tartalmak olyan értékesek a látogatóknak, hogy égető vágyat éreznek a hírlevél feliratkozásra. Ha tudják, hogy rendszeresen kapnak tőled értékes információkat, akkor várni fogják a leveleidet, ezáltal a megnyitási arány látványosan javulni fog.

Fontos, de másodlagos szempont a hírlevél tárgysora, valamint a feladó neve. Nem elhanyagolható, hogy ezek is rendben legyenek, de kevésbé fontos, mint az eddigiek.

Ha tapasztalt szakemberek segítségét kérnéd listaépítés ügyben, konzultálj a Klikkmarketing csapatával!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában