Hírek

2007.04.25. 02:28

A Hankook és a kabát

Dunaújváros - Megváltoztak-e céljaink, avagy mire játszik az új többség? címet adta dr. Kálmán András a Hankook-üggyel kapcsolatos tegnapi sajtótájékoztatójának.

Körmendi Erzsébet

Újdonságként mindössze ennyit jelentett be a polgármester a sajtótájékoztató végén, előtte a Dunferr privatizációjáig visszanyúlóan érzékeltette álláspontját az ügyben, mégpedig az általa adott cím vonatkozásában. A nyomaték kedvéért maga elé helyezte azt a Területfejlesztési Nívódíj -at, amelyre elsőként Dunaújvárost érdemesítette a Kistérségek Fejlesztéséért Tudományos Egyesület. Az elismerés szól annak, hogy kistérségi programunk nem válságkezeléssel foglalkozik, hanem megelőzi azt, illetve annak a társadalmi összefogásnak, amelynek eredményeként megszületett a program. A történet valóban a Dunaferr-re és a kormány 2003-as határozatára vezethető vissza, amely tartalmazta a társaságcsoport privatizációjával kapcsolatos és a térségben jelentkező problémák megoldásához szükséges intézkedéseket. A kormány eleget tett a vállalásainak, az M6-os autópálya mellé a hidat és az M8-as építésének elkezdését is biztosította, és befektetőket irányított a térségbe.

(Folytatás a 4. oldalon.)(Folytatás az 1. oldalról.)A Hankook nem az első fecske volt. Hiszen előtte a Peugeot és a Daewoo is érdeklődött a terület iránt, csakhogy akkor a rácalmási földtulajdonosok nem adták a területüket a Dunaújvárost képviselő Innopark Kht-nak - hivatkozott a polgármester a Dunaújvárosi Hírlapban 2003-ban megjelent cikkre. A Hankook csak 2005-ös történet, tette hozzá. Lesz-e kamata a város javára? Az iparűzési adóból évente több száz millió forint fogja megilletni a várost, a Hankook leendő - 1500 majd 3000 - dolgozójának jövedelme is ide vándorol, a cégek és szolgáltatók közül, amelyek szintén hasznot húznak a beruházásból a gyárépítést felvállaló, helyi cégekből alakult Dunaújvárosi Építési Konzorciumot említette a polgármester. Ilyen beruházások hozójának lovas szobrokat szoktak állítani, de ő nem tart rá igényt, mert a lovat már kilopták alóla - tette hozzá Kálmán András. A kriminalizálás miatt az emberekben kabátügyként marad meg a Hankook. A polgármester úgy véli: veszélyes dolgot űz a többség, az emberek negatív hangulatára játszik. Több, a 3-as körzet képviselő-választásával összefüggő érvvel támasztotta alá állítását, és szóba hozta: a bitumentermék-gyártó ICO-nak is elő volt már készítve a terület, de közgyűlési döntés révén elveszítette a város ezt a munkahelyteremtési lehetőséget is. Továbbá: a Hankook-ügy óta befektető nem érdeklődik városi földterület iránt.

Újdonságként mindössze ennyit jelentett be a polgármester a sajtótájékoztató végén, előtte a Dunferr privatizációjáig visszanyúlóan érzékeltette álláspontját az ügyben, mégpedig az általa adott cím vonatkozásában. A nyomaték kedvéért maga elé helyezte azt a Területfejlesztési Nívódíj -at, amelyre elsőként Dunaújvárost érdemesítette a Kistérségek Fejlesztéséért Tudományos Egyesület. Az elismerés szól annak, hogy kistérségi programunk nem válságkezeléssel foglalkozik, hanem megelőzi azt, illetve annak a társadalmi összefogásnak, amelynek eredményeként megszületett a program. A történet valóban a Dunaferr-re és a kormány 2003-as határozatára vezethető vissza, amely tartalmazta a társaságcsoport privatizációjával kapcsolatos és a térségben jelentkező problémák megoldásához szükséges intézkedéseket. A kormány eleget tett a vállalásainak, az M6-os autópálya mellé a hidat és az M8-as építésének elkezdését is biztosította, és befektetőket irányított a térségbe.

(Folytatás a 4. oldalon.)(Folytatás az 1. oldalról.)A Hankook nem az első fecske volt. Hiszen előtte a Peugeot és a Daewoo is érdeklődött a terület iránt, csakhogy akkor a rácalmási földtulajdonosok nem adták a területüket a Dunaújvárost képviselő Innopark Kht-nak - hivatkozott a polgármester a Dunaújvárosi Hírlapban 2003-ban megjelent cikkre. A Hankook csak 2005-ös történet, tette hozzá. Lesz-e kamata a város javára? Az iparűzési adóból évente több száz millió forint fogja megilletni a várost, a Hankook leendő - 1500 majd 3000 - dolgozójának jövedelme is ide vándorol, a cégek és szolgáltatók közül, amelyek szintén hasznot húznak a beruházásból a gyárépítést felvállaló, helyi cégekből alakult Dunaújvárosi Építési Konzorciumot említette a polgármester. Ilyen beruházások hozójának lovas szobrokat szoktak állítani, de ő nem tart rá igényt, mert a lovat már kilopták alóla - tette hozzá Kálmán András. A kriminalizálás miatt az emberekben kabátügyként marad meg a Hankook. A polgármester úgy véli: veszélyes dolgot űz a többség, az emberek negatív hangulatára játszik. Több, a 3-as körzet képviselő-választásával összefüggő érvvel támasztotta alá állítását, és szóba hozta: a bitumentermék-gyártó ICO-nak is elő volt már készítve a terület, de közgyűlési döntés révén elveszítette a város ezt a munkahelyteremtési lehetőséget is. Továbbá: a Hankook-ügy óta befektető nem érdeklődik városi földterület iránt.

(Folytatás a 4. oldalon.)(Folytatás az 1. oldalról.)A Hankook nem az első fecske volt. Hiszen előtte a Peugeot és a Daewoo is érdeklődött a terület iránt, csakhogy akkor a rácalmási földtulajdonosok nem adták a területüket a Dunaújvárost képviselő Innopark Kht-nak - hivatkozott a polgármester a Dunaújvárosi Hírlapban 2003-ban megjelent cikkre. A Hankook csak 2005-ös történet, tette hozzá. Lesz-e kamata a város javára? Az iparűzési adóból évente több száz millió forint fogja megilletni a várost, a Hankook leendő - 1500 majd 3000 - dolgozójának jövedelme is ide vándorol, a cégek és szolgáltatók közül, amelyek szintén hasznot húznak a beruházásból a gyárépítést felvállaló, helyi cégekből alakult Dunaújvárosi Építési Konzorciumot említette a polgármester. Ilyen beruházások hozójának lovas szobrokat szoktak állítani, de ő nem tart rá igényt, mert a lovat már kilopták alóla - tette hozzá Kálmán András. A kriminalizálás miatt az emberekben kabátügyként marad meg a Hankook. A polgármester úgy véli: veszélyes dolgot űz a többség, az emberek negatív hangulatára játszik. Több, a 3-as körzet képviselő-választásával összefüggő érvvel támasztotta alá állítását, és szóba hozta: a bitumentermék-gyártó ICO-nak is elő volt már készítve a terület, de közgyűlési döntés révén elveszítette a város ezt a munkahelyteremtési lehetőséget is. Továbbá: a Hankook-ügy óta befektető nem érdeklődik városi földterület iránt.

(Folytatás a 4. oldalon.)(Folytatás az 1. oldalról.)A Hankook nem az első fecske volt. Hiszen előtte a Peugeot és a Daewoo is érdeklődött a terület iránt, csakhogy akkor a rácalmási földtulajdonosok nem adták a területüket a Dunaújvárost képviselő Innopark Kht-nak - hivatkozott a polgármester a Dunaújvárosi Hírlapban 2003-ban megjelent cikkre. A Hankook csak 2005-ös történet, tette hozzá. Lesz-e kamata a város javára? Az iparűzési adóból évente több száz millió forint fogja megilletni a várost, a Hankook leendő - 1500 majd 3000 - dolgozójának jövedelme is ide vándorol, a cégek és szolgáltatók közül, amelyek szintén hasznot húznak a beruházásból a gyárépítést felvállaló, helyi cégekből alakult Dunaújvárosi Építési Konzorciumot említette a polgármester. Ilyen beruházások hozójának lovas szobrokat szoktak állítani, de ő nem tart rá igényt, mert a lovat már kilopták alóla - tette hozzá Kálmán András. A kriminalizálás miatt az emberekben kabátügyként marad meg a Hankook. A polgármester úgy véli: veszélyes dolgot űz a többség, az emberek negatív hangulatára játszik. Több, a 3-as körzet képviselő-választásával összefüggő érvvel támasztotta alá állítását, és szóba hozta: a bitumentermék-gyártó ICO-nak is elő volt már készítve a terület, de közgyűlési döntés révén elveszítette a város ezt a munkahelyteremtési lehetőséget is. Továbbá: a Hankook-ügy óta befektető nem érdeklődik városi földterület iránt.

Címkék#Hankook

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!