Hírek

2011.07.02. 02:24

Vissza: Indiába!

Dunaújváros-Katmandu - Nepált immár megjárt kerékpárosaink Nepálból visszaindultak Indiába, hogy Dardzsílingben felkeressék Kőrösi Csoma Sándor, nagy magyar utazó sírját. Új kaland ez...

Dunaújvárosi Hírlap

84. nap. Ma 70 kilométert haladtunk, de volt benne egy 35 kilométeres komoly hegymenet. Kis hegyi faluban vettünk ki szobát. Ez volt az első nap, hogy igazán elfáradtam. A falu környékét nagyon szépen, teraszosan művelik. Már nagyon nagy honvágyam van.

85. nap. Ma 65 kilométert haladtunk. Ebből 20 kilométer hegymenet, 45 kilométer lejtő. Hetaudáig jutottunk. Megvolt az ötödik defektem, és elromlott az első fékem. Lépésben tudtam lejönni a hegyről. Az utóbbi száz kilométer az érintetlen őserdőn vezetett keresztül. Csodaszép! Csend, jó levegő...

86. nap. Leértünk a síkságra, kelet felé fordultunk. Ma 70 kilométert haladtunk. Csak hátsó fékem van, az is kopott. Kicsi az esélye, hogy kapjak alkatrészt. A lejtőkön gyalogolnom kell, mert baj lesz.

87. nap. Ma 105 kilométert haladtunk Chalkebarig, ellenszélben, hőségben. Reggel az országút tele volt szépen felöltözött iskolásokkal. Itt törődnek a gyerekekkel, nem úgy, mint Indiában. A srácok jól beszélnek angolul. 400 kilométer van hátra.

88. nap. Ma 85 kilométert jöttünk, erős ellenszélben. Bhardapháig jutottunk. India határáig 85 kilométer van hátra. Látszik az emberek arcán és viselkedésén. Étkezdében csináltunk rántottát, mert nem ismerték. Kiszáradt folyómedrek várják a monszunt.

89. nap. Ma Belbarig 60 kilométert jöttünk, erős ellenszélben, esőben. Nagyon közel van már az indiai határ. A településeken sok a fegyveres katona, és igazoltatnak. Sok mangót eszünk, mert van, nagyon olcsó és rendkívül finom. Hiányzik mindenki.

90. nap. Nagy esőben és szélben 80 kilométert tekertünk. Ma megvolt a hetedik defektem. Elfogytak a pótgumik, a bicikli kezdi megadni magát. De én még bírom! Átléptük az indiai határt, 100 kilométer, és a célnál, Kőrösi Csoma Sándor sírjánál vagyunk. Az utolsó 60 kilométer nagyon kemény lesz!