Dunaújvárosi Vízi Sport Club

2018.01.10. 20:22

Bodor tavaly is a legjobbak között

A hazai sportszövetségek hagyományos szavazásán a 2017-es versenyszezonban elért eredményei alapján motorcsónak kategóriában az év versenyzőjének, immár ötödször Bodor Pétert választották, aki a Dunaújvárosi Vízi Sport Club színeiben érte el a sikereit.

BALOGH TAMÁS

A polgári életében mérnökként dolgozó Bodor Péter 2017-ben az F 250-es kategóriában világbajnoki ezüstérmet, illetve Európa-bajnoki címet szerzett Fotó: DVSC

Elégedett a tavalyi sportsikereivel?

- Amennyiben egy évvel ezelőtt valaki ezt borítékolta volna, biztosan rábólintok. Nyilvánvalóan mivel tudjuk, hogy nagyon versenyképesek voltunk az elmúlt évben, a világbajnoki második helyezésem egy kicsit tüske maradt a számomra. Az Eb címnek nagyon örülök. Ez egy Forma típusú versenysorozat volt, amit megnyerni nagyon nagy eredmény. Ezzel maximálisan elégedettek vagyunk.

Mi kellett volna a világbajnoki címhez?

- Nem a szerencsén múlott, a helyzet hozta azt, hogy ez így sikerült, mert ilyen magaslati körülmények között mi még nem versenyeztünk. A vbt-t Olaszországban, Barcisban rendezték, a nehézséget a tengerszint fölötti magassága okozta. A kevesebb oxigénmennyiség a motort gyengítette. Egy vb-t csak tökéletes technikai egységgel lehet megnyerni. Nyilvánvalóan legközelebb erre is felkészülünk, hogy ezt a hibát is ki tudjuk küszöbölni.

A legőrültebbnek tűnő kategóriában versenyez!

- Ezt a hajótípust hidroplánnak, vagy siklóhajónak nevezik, régen a „papucsok” néven ismerték őket. Az tény, hogy az arcunktól néhány centiméterre fodrozódnak a hullámok, miközben mintha egy deszkán hasalva versenyeznénk. Nyilván kívülről nagyon veszedelmesnek tűnhet, de húszéves tapasztalattal a hátam mögött már remélem, ismerem a határokat, amiket bevallom, gyakran feszegetünk. Ezért tudunk ilyen kis köbcentiből ekkora teljesítményt kisajtolni.

A polgári életében mérnökként dolgozó Bodor Péter 2017-ben az F 250-es kategóriában világbajnoki ezüstérmet, illetve Európa-bajnoki címet szerzett
Fotó: DVSC

 

A kétszázötven köbcentiméteres, metabond üzemű, kéthengeres boxermotorral már lassan elérjük a százhetven kilométeres sebességet. Az utóbbi években nagyon sokat fejlődött a technikánk. Szerintem a hajótest kialakításának a változtatása fog újabb lendületet adni a fejlesztésnek. Itt az a nagy kihívás, hogy meddig tudjuk még lent tartani a vízen a hajót. Amíg lehet, én kihajtom belőle.

Miért a Dunaújvárosi Vízi Sport Clubot választotta?

- Ők segítettek világbajnoki címgyűjteményem sorozatához. A tavalyi versenyszezonban elég magas szintet tudtunk hozni. Nagyon jó a csapat, amely mögöttem dolgozik és a technikai hátterünk is kiváló. Európa-bajnoki sorozatunk, az utolsó helyszín második helyét is beleszámítva kiválóan sikerült. Mindegyik versenyt nagyon élveztem, mosolyogva szálltam ki a hajóból. A világbajnokság kritikusabb helyzetet hozott. Annak azt a részét élveztem, hogy minden egyes futamban hátulról kellett felküzdenem magamat. Az nagyon jó érzés, hogy képes vagy fölállni.

A jövőről hallhatunk valamit?

- Eredményesség tekintetében remélem, néhány világbajnoki aranyérem még bennem van. Ebben az évben is ezt a célt tűztem ki magam elé. A Forma típusú sorozatnál az a legfontosabb, hogy minden alkalommal versenyképes technikával tudjak majd rajthoz állni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában