közélet

2021.07.07. 17:00

A dunaföldvári letelepedési támogatás 2021. évi szabályai

duol.hu

Dunaföldvár Város Önkormányzata letelepedési támogatást (továbbiakban: támogatás) nyújt Dunaföldvár város közigazgatási területén belül (kül- és belterületen egyaránt) a legalább víz, villany, csatorna közművel és útcsatlakozással ellátott

  • önálló helyrajzi számon nyilvántartott új lakás (alapterület legfeljebb 80 m2), családi ház (lakáscélú hasznos alapterület legfeljebb 150 m2) építéséhez,
  • használt lakás (alapterület legfeljebb 80 m2), vagy családi ház (lakáscélú hasznos alapterület legfeljebb 150 m2) a kérelem benyújtását megelőző három éven belül történt vásárlásához – ide értve az egyenes ági rokonok közötti ajándékozással vagy örökléssel hozzátartozótól szerzett ingatlant is -, beleértve olyan családi ház vásárlását is, amely lebontásra ítélt, és az épület elbontását követően a terület közművesített építési telekként szolgál.
  • A letelepedési támogatás igénybevétele iránti kérelmet írásban a Dunaföldvári Polgármesteri Hivatal Hatósági és Szociális Irodáján (továbbiakban: Hivatal) lehet benyújtani, a Hivatal által biztosított/ honlapra feltöltött kérelem nyomtatványon, a kérelemben foglaltak valódiságát alátámasztó iratokkal, mellékletekkel együtt. A kérelmen feltüntetett és ahhoz csatolt igazolások 30 napnál nem lehetnek régebbiek.

    A letelepedési támogatás iránti kérelem I. fordulóbanúj lakás, családi ház építése esetén legfeljebb az ingatlan hatóságilag igazolt használatbavétele előtti időpontig,használt lakás, családi ház vonatkozásában legfeljebb a tárgyévet megelőző 3. év május 15. napja utáni (2018. 05.15. utáni) ingatlanszerzés esetén nyújtható be a Hivatalba 2021. április 15. napjától legkésőbb május 15. napjáig.

    Amennyiben az I. fordulóban a tárgyévi költségvetésben rendelkezésre álló költségvetési keret nem kerül teljes mértékben felhasználásra, akkorII. fordulóban a tárgyév szeptember 15. napjától legkésőbb október 15. napjáig az I. fordulóra érvényes szabályok figyelembe vétele mellett kérelmet nyújthatnak be azok a feltételeknek megfelelő kérelmezők is, akik 2021.május 15. után szerezték a támogatandó ingatlant.

    A II. fordulós kérelem benyújtási lehetőségről legkésőbb 2021. 08. 31-ig a honlapon nyújtunk tájékoztatást.

    A fenti határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

    A támogatás

  • a) összege: 700.000.- Ft.
  • b) formája: vissza nem térítendő támogatás
  • c) kifizetése:bankszámlára utalással történik az Önkormányzat sikeres jelzálogjog bejegyzését- amelyet a kérelmező igazol – követő 8 napon belül.
  • d) forrása: a tárgyévi költségvetési rendeletben meghatározott költségvetési előirányzat.
  • A letelepedési támogatással építés esetén a használatba vételt igazoló hatósági igazolással kell elszámolni- erre a támogatás nyújtását követően 3 év áll rendelkezésre, vásárlás esetén az adásvételi szerződés – kérelemmel egyidejű – benyújtása igazolja a támogatási célnak megfelelő támogatás felhasználást.

    Kik nyújthatják be?

    Akik

  • a) házastársak (házassági anyakönyvvel igazoltan)
  • b) gyermeküket egyedülállóként nevelő szülők (egyedülállóságot bírósági ítélettel, gyámügyi okirattal igazolják)
  • c) azok a párok, akik lakásvásárlásukat, vagy az építkezés megkezdését a házasságkötés előtti időre ütemezték, de legkésőbb 2021.október 31. napjáig a házasságkötést házassági anyakönyvvel igazolják.
  • (továbbiakban. Kérelmezők) amennyiben a 40. életévüket nem töltötték be (személyi okmányokkal igazoltan), és ők a támogatott ingatlan tulajdonosai.

    A letelepedési támogatás nyújtásának további feltételei:

  • a) A támogatás fejében a kérelmezőnek vállalnia kell, hogy legalább 5 évig életvitelszerűen Dunaföldváron él és dunaföldvári bejelentett lakóhellyel rendelkezik családjának valamennyi tagja, dunaföldvári oktatási intézménybe (általános iskola 6. / 8. évfolyamáig) járatja gyermekét.
  • b) Kérelmezők családjában (a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény szerinti család fogalom) az 1 főre jutó nettó jövedelem haladja meg az öregségi nyugdíjminimum kétszeres összegét (57.000.- FT), de ne érje el annak tízszeres összegét (285.000.- Ft).
  • c) Kérelmezők, és családtagjaik tulajdonában a támogatással érintett ingatlanon kívül legfeljebb olyan lakáscélú ingatlan 50 %-os tulajdoni hányada lehet, amelyet tulajdonközösség megszűntetése, vagy öröklés útján szereztek, és azt a túlélő szülő/nagyszülő haszonélvezeti joga terheli, és az annak a lakhatását szolgálja. Lakáscsere esetén csak a csereszerződés tárgyát képező lakás lehet a kérelmezők/családtagjaik tulajdonában.
  • d) Kérelmezőnek amennyiben lakásbérleti jogviszonya van, csatolnia kell annak felmondására vonatkozó jognyilatkozatát.
  • e) Kérelmezőknek 180 napos folyamatos biztosítási jogviszonyt kell igazolniuk NEAK igazolással igazoltan.
  • f) Kérelmezőknek legalább középfokú iskolai végzettséggel kell rendelkezniük – bizonyítvány másolatával igazoltan.
  • g) A kérelmezőknek hatósági erkölcsi bizonyítvánnyal kell rendelkezniük – hatósági erkölcsi bizonyítvánnyal igazoltan.
  • h) Kérelmezőknek köztartozásmentes adózóknak kell lenniük – NAV igazolással igazoltan.
  • A Bizottság I. fordulóban 2021.júniusi ülésén, a II. fordulóban – ha lesz költségvetési maradvány – 2021.novemberi ülésén dönt a letelepedési támogatásról a végrehajtásra (figyelemmel a megállapodás megkötése, jelzálogjog bejegyzése, támogatás kifizetése ügyintézési időszükségletére) határidőt megállapítva.

    A támogatás erejéig a támogatott ingatlanra a támogatás folyósítását megelőzően az Önkormányzat jelzálogjoga bejegyzésre kerül.

    Terhelt ingatlan esetén a kérelmezőnek a megállapodás megkötése előtt intézkednie kell a korábbi jelzálogjogosult hozzájáruló nyilatkozatának beszerzése végett az Önkormányzat sikeres jelzálogjog bejegyzéséhez.

    A megállapodás ügyvédi ellenjegyzésével, a jelzálogjog bejegyzésével, és annak későbbi törlésével kapcsolatos költségek a támogatottat terhelik.

    A támogatás nyújtására / folyósítására az önkormányzat sikeres jelzálogjog bejegyzését követően ügyvéd által ellenjegyzett írásban kötött megállapodás alapján kerülhet sor.

    Formanyomtatványt igényelni a 2021. március 31.-től lehet a Dunaföldvári Polgármesteri Hivatal 8. irodájában, vagy az a www.dunafoldvar.hu honlapról letölthető.

    Érdeklődni, kérdéseket feltenni a 06/75/541-550. 165. melléken, vagy az [email protected] email címen lehet.

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában