2020.03.03. 11:30
Speciális előadások a tanórák keretein belül: pénzes tippek
Magyarország kormánya pénzügyi tudatosság fejlesztéséről szóló stratégiájának nyomán idén is megrendezi a Pénz7 elnevezésű programsorozatot. Több mint 1100 iskola 207 ezer diákja csatlakozott az idei etaphoz, köztük a DSZC Hild József Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Szakiskolája is.
Fotó: LI
Hogyan osszuk be a keresetünket? Milyen öngondoskodási formát válasszunk? Hogyan érdemes, ha érdemes, hitelt felvenni? Mi alapján döntsük el, hogy hol bankoljunk? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresi a választ a Pénz7 programsorozat, természetesen a megcélzott iskolás korosztály nyelvén. A Hild pedagógusai a hét minden napján 1-2 órát rászánnak arra, hogy a diákok számára praktikus és gyakorlatias tanácsokat és szakmailag megalapozott információkat szolgáltassanak.
Pintérné Szatmári Angéla, a Hild középiskola közgazdaságtan–angol nyelv szakos pedagógusa lapunknak elmondta, a diákok az adott szakórához kapcsolódóan informálódnak pénzügyi témákban. Matematikaórán kamatos kamatot számítanak, magyarórán pénzzel kapcsolatos irodalmi szövegeket olvasnak és értelmeznek, történelemórán pedig arról hallhatnak, hogyan változik, változott a pénz értéke, felhasználási módja az évszázadok során.
Kiemelte, hogy mivel az iskola nem közgazdaságtanra és pénzügyi ismeretekre specializálódott intézmény, így kifejezetten az alapoktól indulnak a Pénz7-en, és a legpraktikusabb témákat érintik a tanórák során. Hozzátette, fontosnak tartja az interaktivitást és a játékosságot, így különböző rejtvényeket, feladatlapokat, de még a népszerű, okostelefon segítségével játszható kvízprogramot, a Kahoot!-ot is bevetik, hogy minél érdekesebb legyen a diákoknak a témahét.
2020-ban a Pénz7 fő tematikája a digitális biztonság, így csütörtökön erről tart előadást egy pénzügyi intézet független szakértője. Országszerte egyébként 900 szakértő tart 11.500 előadást az öt nap során.