2019.03.26. 11:30
Kívül-belül megszépült a kormányhivatal épülete
Cserna Gábor polgármester bejárást tartott tegnap a sajtó képviselőivel a Fejér Megyei Kormányhivatal Dunaújvárosi Járási Hivatal új épületében. A tájékoztatón részt vett dr. Kovács Péter hivatalvezető is.
Öröm volt bejönni ebbe az épületbe! Így kezdte tájékoztatóját Cserna Gábor polgármester. Tényleg olyan lett, amilyennek megálmodtuk mi, dunaújvárosiak – folytatta. Ennek a korábbi „zöld rendelőnek” az előtörténetét nagyjából mindenki ismeri. Volt egy korábban jól működő egészségügyi centrum, amit a korábbi baloldali városvezetés értékesített, majd bezárták, utána lepusztult az épület. A valaha szebb napokat látott épületről, nagyjából a város középpontjában úgy gondoltuk, hogy amikor megkötjük miniszterelnök úrral a megállapodást a Modern Városok Program keretében, ez legyen a fókuszban, ez lenne az egyik megvalósítandó cél. Egészségügyi központot nem tudtunk belőle varázsolni, de legalább annyira fontos közigazgatási feladatot ellátó centrum alakult ki, amit nemrég a kormánytisztviselők és az ügyfelek belaktak, hiszen a járási hivatal szinte minden egységét itt helyezték el – jelentette ki a polgármester.
A munkálatokról szólva Cserna Gábor elmondta, a tavalyi év januárjában vette át a kormányhivatal az önkormányzattól az épületet, így január 4-e után elkezdődhettek a munkálatok, tavasszal egy időkapszulát is elhelyeztek az udvaron azzal a reménnyel, hogy az idei év elején birtokba vehetik a hivatalnokok az épületet. A kivitelező cég a Grabarics Kft., a Renalpin Kft. és a Pont Plan Kft. konzorciuma volt. A felesleges részeket elbontották, a válaszfalakat, burkolatokat, lényegében mindent újjáépítettek, a külső pedig új borítást kapott. Az 5 ezer négyzetméteren 145 hivatali dolgozó gondoskodik az ügyfelek kiszolgálásáról ebben az akadálymentesített, klimatizált, ügyfélhívóval, wifi-eléréssel rendelkező épületben. Cserna Gábor elmondta, a közgyűlés döntött új parkolóhelyek kialakításáról is a Táncsics Mihály utcában, a Szórád Márton úton és a hivatal előtt is.
Dr. Kovács Péter hivatalvezető kalauzolta a sajtó munkatársait az épületen, bemutatva a földszinti ügyfélteret, az első emeleti földhivatali ügyfélteret, az alagsorban az irattárakat, a 100 fős rendezvénytermet, illetve a kormányhivatalnokok irodáit is.