nemzetközi kapcsolatokat építettek

2018.10.28. 15:30

Mallorcán vettek részt továbbképzésen a Rudas iskola tanárai

A Rudas iskola két tanára – Gloczné Behon Marianna szakmai igazgatóhelyettesnek és Matussné Füleki Hella angol nyelvtanárnak – október elején négy napot Mallorcán tölthetett az Erasmus+ pályázat keretén belül egy szakmai továbbképzésen.

duol.hu

Büszkeséggel töltött el minket, hogy hazánkat ezen a pályázaton mindössze két középiskola négy tanára képviselte (a másik középiskola az egri Bornemissza Gergely Szakgimnázium két kollégája volt), s mi rudasosok köztük voltunk, tudhattuk meg a Dunaújvárosi Szakképzési Centrum beszámolójából, melyet itt olvashatnak.

A Rudas iskola már sokféle nemzetközi programban vett részt, például: Határtalan vagy Erasmus+ pályázatok keretében. Szeretnénk ezért tovább fejleszteni intézményünk stratégiáját és a pedagógiai program mellett egy nemzetköziesítési stratégiai tervet is kidolgozni az elkövetkező öt vagy tíz évet figyelembe véve. A Tempus Közalapítvány és az Erasmus+ által támogatott és teljes egészében finanszírozott képzés a szakképzésben rejlő külföldi szakmai gyakorlat eltöltésére irányuló lehetőségekről szólt, mindvégig angol nyelven.

Négy ország – holland, finn, spanyol, magyar – szervezésében, l4 ország részvételével zajlott az eszmecsere. Nemcsak a hely szépsége, hanem a program tartalma is rendkívül színvonalas volt.

A rendezvényen mindenre odafigyelve valóban egy nagyon jól felépített, gyakorlatias képzésen vehettünk részt. Szakértő vezetésével megismerhettük az intézményi stratégiai terv felépítésének részeit, menetét és célját. Az esettanulmányok során olyan intézmények mutatkoztak be a különböző országokból, akik a jól bevált gyakorlatukat mesélték el. Az asztaloknál különböző országok képviselői pedig tudást, gyakorlatot, problémát és annak megoldását osztották meg egymással – emlékezett vissza az angol nyelvtanár. – Mindezt azért, hogy egymást segítve minden intézmény a számára leghasznosabb nemzetközi stratégiai tervet alkossa majd meg. Voltak más országokból is olyan intézmények, akik szintén az első ilyen tervüket szerették volna elkészíteni. Jó volt belelátni a képzésekbe és a fejleszteni kívánt kompetenciák sokféleségébe.

A beszélgetések alkalmával lehetőségünk adódott arra, hogy betekintést nyerjünk az uniós országok oktatási struktúrájába, szakmai tevékenységeikbe, módszereikbe. Az előadásokon és a workshopokon bemutatott esettanulmányok és a kollégák által megosztott tapasztalatok, jó gyakorlatok, oktatási szakértők tanácsai, szakmai beszélgetések nagy segítséggel lesznek célunk eléréséhez. Nagyon jól megszervezett, szakmailag, módszertanilag jól felépített rendezvény volt – foglalta össze gondolatait az igazgatóhelyettes. – Ezt tovább fokozta a csodálatos helyszín, a mindent kielégítő ellátás és a nagyon barátságos házigazdák. Számomra élmény volt ennyi ország képviselőivel megismerkedni. Sokban különbözünk, de mégis egy cél vezérelt bennünket az egymásnak segítő ötletelés.

Kiváló oktatási szakemberek vezetésével, lelkes kollégák társaságában, paradicsomi környezetben, minden igényt kielégítő ellátás mellett rengeteg hasznos gyakorlati tanáccsal, inspirációval gazdagon tértek haza.

A Transnational Cooperation Activities által kínált nemzetközi környezetben lehetőségük volt a kollégákkal szakmai beszélgetéseket folytatni, tapasztalatot cserélni, jó gyakorlatokat megismerni – mesélték a résztvevők. Ez a néhány nap kiváló alkalmat nyújtott arra, hogy a különböző nemzetekből érkező kollégákkal és szakemberekkel partneri kapcsolatba lépjenek, megkönnyítve ezzel a nemzetköziesítési stratégiánk kidolgozását, amellyel a jövőbeni együttműködés elengedhetetlen alapfeltétele tud megvalósulni. Ebben a néhány napban kapcsolatokat kerestekk például Finnországgal, Spanyolországgal, Hollandiával és Dániával is. Főleg azért ezekkel az országokkal, mert itt voltak olyan intézmények, akik hasonló képzéseket folytatnak, mint a Rudas iskola. Bízom abban, hogy névjegykártyák cseréje a közeljövőben hasznos és jól működő kapcsolatokká és együttműködésekké válnak. Itt szeretném azt is megemlíteni, hogy a másik magyar iskola képviselőivel is nagyon jó kapcsolatot építettünk ki, amit szintén szeretnénk a jövőben kamatoztatni, számoltak be a mallorcai útról a résztvevők.

A beszámolóból kiderül, hogy bízunk abban, hogy a tapasztaltakat a stratégiába építve, azokat hasznosítva tudjuk megvalósítani a jövőbeni nemzetköziesítési tevékenységekben, így segítve a különböző kompetenciák és indikátorok megvalósulását, diákjaink, kollégáink mindennapi munkájában. Nagyon motiváltan és energetikusan érkeztünk haza a kolléganőmmel, beszámoltunk az ott tapasztaltakról. Ezzel máris megnőtt azon kollégáink száma, akik szívesen részt vennének intézményünk nemzetköziesítési tervének kidolgozásában. Már ez is nagyszerű dolog. Az ott meghallgatott szeretnénk belevenni stratégiai tervünk elkészítésébe. Közösen kell megfogalmaznunk a stratégiai célokat és az ezeket megvalósító akciótervet. Úgy gondolom, hogy iskolánk jövője ez – fejezte be gondolatait az igazgatóhelyettes. – Fel kell zárkóznunk az európai iskolák oktatási színvonalához és élnünk kell azokkal a lehetőségekkel, amelyek minket ebben segítenek, hiszen csak így tudunk piacképes szakembereket képezni. gyakorlatokat és a csoportokban átbeszélt lehetőségeket, a közösen elkészített akcióterveket.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában