Az indulástól Gibraltárig

2019.01.06. 18:30

50 nap alatt 16 országban jártam – 2. rész

Miután a legénység ünnepélyes keretek között elstartolt Ferihegyről megkezdődött a tesztelések sora.

Hankusz Kálmán

Az kiderült, hogy az Alpok fölött tiszta időben, nagy magasságban simán képes repülni a gép. Így utólag persze könnyű ezt kijelenteni, de gondoljunk csak bele mekkora kockázat első repülésre átrepülni az Alpok teljes szélességét. Ha véletlenül valami adódik, egy ilyen környezetben nincs hova leszállni. Na, ettől kockázatos.

 

Az első szakaszt gond nélkül megoldottuk, azonban a második felszállás után -Biella- röviddel, épp, hogy átértünk a hegyeken és megpillantottuk a tengert, baj történt. A légi irányítás nem engedélyezte, hogy ott repüljünk, ahol mi szerettünk volna, így egy alacsonyabb magasságban értünk át hegyek túloldalára. Amikor vészhelyzetet jelentettünk, már engedélyezték az általunk kért magasságot, de akkor már késő volt. Egy óriási légörvénybe keveredtünk és nem hiányzott sok, hogy lezuhanjunk a hegyekben. Széttört a kabin teteje és mindent kivitt a szél, a reptérrel kommunikálni nem tudtunk, és a pillanatnyi zuhanásiktól, időnként a motor is leállt. Nagy nehezen sikerült letenni a gépet Albengában.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában