felkészülés

2019.01.01. 11:00

50 nap alatt 16 országban jártam – 1. rész

Sokan szerencsének gondolhatják, vagy éppen a véletlennek, ha valaki egy magyar városból eljut a világ legismertebb ismeretterjesztő csatornájához. Ez így biztos rendkívül kalandos lenne, azonban a valóság ennél sokkal prózaiabb, úgy is fogalmazhatnék, hogy a valóság sokszor minden képzeletet felülmúl.

Hankusz Kálmán

Amikor elkezdtem fotózni, filmezni, nem csupán hobbinak szántam, határozott célom volt a sajtó, a reklám és az, hogy ami engem érdekel –és minden érdekelt, amit az átlag ember nem érhet el, nem láthat- azt megmutathassam a világnak. Nem a természet fotózás érdekelt, és a National Geographic nem is csupán a természetfilmekről szól, hanem egy ismeretterjesztő csatorna, mely kifejezésbe nagyon sok dolog bele fér. Jelesül minden, amit az ember a hétköznapi élete folyamán nem ér el, de érdekli. Így repültem körbe a Földközi tengert, melynek során 50 nap alatt 16 országban jártam, vagy említhetném a piramis feltárásokat, esetleg a nem kevésbé kalandos dél indiai utat.

Persze, mint minden, ez is fejben dől el és kell hozzá egy elhívatottság, hogy mindent megtegyen az ember a céljaiért. Mára elmondható, hogy minden, a kezdetekkor megfogalmazott célomat sikerült megvalósítanom hisz a Nat.Geo. mellett dolgoztam a reklámok területén is, és a mai napig a sajtóban dolgozom.

Felkészülés

A repülőgép, mivel prototípus, kifejezetten az Expedíció részére készült és ez volt az első ilyen gép. Mi teszteltük le az út során. Mint az űrutazásnak is, a kalandon kívül nagyon sok célja van, a résztvevőknek pedig nagyon sok feladata. Azon kívűl, hogy egy nemes célt teljesítettünk végig teszteltünk egy prototípus repülőgépet, mely önmagában sem veszélytelen feladat. Jó, hogy minden meg van tervezve, de mi van, ha az ördög épp nem alszik az utunk során? Azért, hogy a kockázati tényezőket a minimálisra redukálhassuk, és a speciális igényeknek is megfeleljen a gép, már a gyártás során végig követtük az egész folyamatot. Gyakorlatilag a próba repüléseket még az ország légterében végrehajtottuk az indulás előtt, de a valódi próbatétel az Expedíció volt. ha azt túléli, akkor gyakorlatilag bátran repülhet vele bárki, ugyanis akkora igénybevételnek, mint nálunk, soha nem lesz kitéve egy ilyen repülőgép.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában