2018.12.07. 09:00
Horgászigazolvány, csak adókártyával
2019-től bővül az adóigazolvánnyal intézendő ügyek köre, például már a jövő évi horgászkártya kiváltásához is szükség van az adóazonosító jelet igazoló okmányra.
Fotó: pixabay
A munkavállalással, ingatlan- vagy gépjármű-adásvétellel kapcsolatos ügyintézés már most sem lehetséges adókártya nélkül a kormányablakban, a NAV ügyfélszolgálatain.
Ma Magyarországon a hivatalos ügyek többsége csak adókártyával intézhető. De mi a teendő, ha valakinek nincs adóigazolványa, esetleg elvesztette, ellopták, vagy éppen megváltoztak az adatai a kiállítás óta? Ezekben az esetekben a NAV honlapjáról letölthető T34-es adatlapon lehet adókártyát igényelni. Az adatlap benyújtható elektronikusan az Ügyfélkapun keresztül, vagy papíron – akár személyesen, akár postázva – az ország bármely NAV ügyfélszolgálatán vagy a Kormányablakokban működő NAV-ablakokban.
Ingyenesen állítja ki az adóigazolványt a NAV, ha első igazolványról van szó, ha adatváltozás miatt kérik a cserét, vagy ha ellopták az okmányt.