2018.10.11. 11:30
Rövid, negyedórás oktatás után indulás
A közelmúltban végre sikerült eljutnom a Balaton-parti településre. Hogy mi ebben az érdekes?
dav
Ez az utazás már tavaly óta esedékes volt, ugyanis születésnapomra kaptam egy élményt. Igen élményt, tankvezetést. Még egyszer leírom, ha elsőre nem sikerült elolvasni: TANKVEZETÉST.
A családomtól kaptam ezt az ajándékot, ugyanis a World of Tanks rajongója vagyok.
Gyönyörű időt sikerült kifognunk. Mikor megérkeztünk, kicsit megszeppentem a jármű méretei láttán.
Feleségem és kislányom meg is kérdezte: Apa, el tudod te ezt vezetni? Hát persze! – válaszoltam magabiztosan.
Ebben is van gázpedál, fék és kuplung.
Először kellő tisztelettel jártam körbe, készítettem képeket is. Majd elfoglaltam a helyem a vezetőülésben és megismerkedtem a kezelőszervekkel. Rövid negyedórás oktatás után indíthattam a szörnyeteget.
Kormány ugye nincs benne, így a kuplung kinyomása után, ha balra akarok fordulni akkor a bal kéznél lévő kart hátra, a jobb kéznél lévőt pedig előre kell nyomni.
Dombon le, dombnak fel, kanyar balra, jobbra – egészen jól megy gondoltam magamban. És ekkor jött az a fránya bokor a domb oldalában, szerencsére csak súroltam, igaz, ha ez egy parkolóban történik egy autóval, akkor már több tízezres a kár.
Újraindultunk, most már jobban figyeltem, így már sikerült végigmenni a pályán. A T–55-ről röviden: a T–55 harckocsi 1960-ban jelent meg.
A motor 40 000 köbcentiméteres, V12-es dízelmotor, ami 580 lóerőt ad le, a fogyasztása 4–600 literig a talajtól függően. Érdekesség, hogy az esetleges lánctalpjavítás kb. negyed órát vesz igénybe.