2019.02.18. 14:30
Meddig őrizzük a hivatalos iratokat?
A tavaly decemberben hatályba lépett új szabályozás szerint a munkavállalóra, valamint a volt munkavállalóra vonatkozó öregségi nyugdíjkorhatár betöltését követő öt évig kell megőrizni a vonatkozó dokumentumokat.
Korábban a munkáltatással kapcsolatban keletkezett dokumentumokat nem lehetett selejtezni, szükséges volt a hosszú távú megőrzésük, ami a könyvelőszakmában ötven évet jelentett akkor is, ha ezt jogszabály egyértelműen nem írta elő. Az új szabályozás alapján most konkretizálódott az érintett iratok megőrzési ideje, például egy 1992-ben született munkavállaló esetében a munkáltató így is köteles 2062-ig megőrizni a nyugdíj-megállapítás szempontjából releváns dokumentumokat. Arra a foglalkoztatóra, aki a bejelentési vagy megőrzési kötelezettséget elmulasztja, illetve megszűnés esetén a volt tulajdonosra mulasztási bírság szabható ki.
A személyes adatokat tartalmazó dokumentumok csak addig tárolhatók, ameddig arra jogszabály kötelez.