digitális nézőtér

2019.10.20. 08:15

Alacsony az interneten vásárlók száma hazánkban

Színházjegyet azonban döntő többségükben csak neten vásárolnak a nézők – derül ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital elemzéséből.

Forrás: Shutterstock

Fotós: wavebreakmedia

Az adatok szerint

a felnőtt lakosság csupán 33 százaléka, 3,2 millió ember vásárol évente minimum 1 alkalommal terméket webáruházból, miközben az aktív, heti rendszerességgel internetező, 18 év feletti lakosság száma megközelíti a 6 milliót.

A két szervezet által megkérdezett mintegy 200 internetező közül

88 százalék nyilatkozott úgy, hogy évente legalább egyszer jár színházba, és szinte mindegyikük interneten vásárolja a jegyet:

az adatok alapján a vevők háromnegyede on-line veszi a belépőt. A színházak pénztáraiban közel 30 százalék, ismerős jegyértékesítőtől pedig 13 százalék vásárolt már. A színházban történő személyes jegyvásárlással a válaszadók háromnegyede elégedetlen volt, miközben a színházak saját felületeivel sem mindig jó a tapasztalata a válaszadók közel felének. Az on-line jegyvásárlással viszont 82 százalék elégedett.

A válaszadók közül a többség évente legalább négyszer megy színházba.

Legtöbben a 4 ezer forint alatti színházjegyeket keresik, de több mint felük többet járna előadásokra, ha nagyobb kedvezménnyel jutna jegyekhez.

A megkérdezettek 14 százaléka 40 ezer forint alatt, 14 százaléka 40 ezer forint felett költött színházi élményekre az elmúlt egy évben. A válaszadók 65 százaléka nem szokott évadbérletet venni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!