szponzorált tartalom

2018.07.31. 16:49

Nyáron is sok téli gumi fut az utakon (szponzorált tartalom)

Az idén is bebizonyosodott, sokan úgy indulnak nyaralni, hogy még a téli gumiabroncs fut az autókon a nyári garnitúra helyett. Július elején az Apollo gumigyár ügynökei készítettek egy felmérést a Balatonnál, ahol az ott nyaraló autósok abroncsait vették szemügyre.

A vizsgálat eredménye

Több mint 1500 magyar rendszámú gépjárművet vizsgáltak meg a gumiabroncsok szempontjából. A vizsgálat eredménye alapján az autók 16%-án még mindig téli gumiabroncs volt, pedig manapság már nem csak a napos és száraz úttal, hanem az esős és ennek következtében csúszós úttal is számolni kell. Valamint ebben az esetben azt is szem előtt kell tartani, hogy többet is fogyaszt az autó és egy hosszabb úton ez több ezer forint mínuszt is jelenthet. A teszt további eredményekkel is szolgált. A gépkocsik ötödén, olyan gumiabroncs volt, amelynek a profilmélysége nem érte el a 3 mm-t és 15%-uk a meghatározott abroncsnyomásnál alacsonyabb értékkel közlekedett – írja a nyarigumit.hu

Miért fontos az évszaknak megfelelő gumiabroncs?

A gumiabroncs négy tenyérnyi felületen érintkezik az úttal. Ezen a felületen biztosítja a vonó és fékező erejét az autónak és itt kell biztosítania a gépjármű stabilitását is. Tartósan meleg időben, hirtelen fékezésnél a fékút nagyságrendekkel megnövekszik téli gumi esetén. Ha a gumiabroncs profilmélysége nem haladja meg a 3 mm-t, akkor szintén növekszik a fékút, valamint esős időben az autó hirtelen irányíthatatlanná válhat.

Mire figyelj oda, különösen akkor, ha hosszabb útra indulsz?

Amikor hosszabb útra indulsz, mondjuk nyaralni, akkor különösen nagy figyelmet kell szentelned a gumiabroncsok állapotára. Az autópályán való nagyobb sebességgel történő haladás lehetősége veszélyt is rejt magában, ha nem megfelelő gumikkal indulsz útnak.

Tehát amire oda kell figyelned, az abroncsnyomás és profilmélység. Amennyiben sok terhet cipel az autó, abban az esetben már az 5%-kal alacsonyabb nyomás is jelentős lehet, mivel ez negatívan hat az irányíthatóságára. Ha a hátsó tengelyekre kopottabb abroncsokat szerelsz, az sem jó ötlet, hiszen a hátsó rész támasztja meg a járművet a kanyarokban. Gondolj csak jobban bele, milyen balesetveszélyes ez. Az alacsony profilmélység miatt csökken a gumiabroncsok tapadása és ráadásként az autó súlypontja is megváltozik.

Átlagos gumiabroncs méret és szükséges tudnivalók

Egy 15 colos abroncs nyomása 2,3 és 2,5 bar között tekinthető ideálisnak. Nyilván ez függ a gépkocsi és a gumiabroncs típusától, pontos méretétől. Egy telepakolt és sok utast szállító gépjármű esetében 20-25%-kal meg kell növelni az abroncsnyomást.

Amennyiben még nincs nyári gumiabroncsod, itt egy teszt, amely segíthet a döntésben

AutoMotorundSport(AMS) magazin 2018-as tesztjén a MICHELIN Pilot Sport 4 a ,,különösen ajánlott” minősítést kapta egyedüliként a versenytársakkal szemben. A legmagasabb pontszámot érte el a nedves felületen fékezés, irányíthatóság és tapadás kategóriában. Szintén hasonló az eredmény száraz felületen a fékezés, sávváltás és irányíthatóság szempontjából. Ez a sportabroncs a bevezetés óta már 6. alkalommal lett tesztgyőztes. Élettartam tekintetében is első helyezést kapott, átlagosan 18.000 km-rel fut többet vetélytársainál.

Minek köszönhető a kiválósága?

Még kopott állapotában is képes arra, hogy megfelelően elvezesse a vizet, amely az új futómintázat kialakításának köszönhető. A hosszú élettartam és a kiváló fékhatás a legújabb generációs nagyteljesítményű gumikeveréknek köszönhető. Továbbá található a gumiabroncsban egy innovatív kopásjelző, amely jelzi számodra, hogy mikor kell lecserélned az abroncsot.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!