elektronikus tárhely

2018.01.12. 09:00

Januártól nem ajánlott, hanem kötelező a cégkapu

A cégek, valamint a gazdálkodó tevékenységet folytató alapítványok és egyesületek számára január 1-jétől kötelező az úgynevezett cégkapu használata.

DH-Információ

A cégeket múlt év végéig kötelezték a regisztrációra Fotó: internet

A cégkapu egy, az ügyfélkapuhoz hasonló elektronikus tárhely. Ahogy a magánszemélyek az ügyfélkapun, úgy a cégek a cégkapun keresztül férhetnek hozzá az adott szervezet hivatalos levelezéséhez. A tárhely, amelyen keresztül a dokumentumküldés és -fogadás végbemegy, ingyenesen használható, sőt: január 1-jétől a gazdálkodó szervezeteknek kötelező is használniuk azt. Megemlítendő: minden gazdálkodó szervezet csak egy cégkapuval rendelkezhet.

A cégeket a 2017-es év végéig kötelezték a regisztrációra, így azok a gazdálkodó szervezetek, amelyek még nem regisztrálták magukat a rendszerben, sürgősen tegyék meg azt! A határidő alól egyedül a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adott „felmentést”, pontosabban: türelmi időt vezetett be 2018. december 31-éig.

A még december végén az MTI-hez eljuttatott közleményük szerint a 2018. január elsejétől december 31-ig tartó átmeneti időszakban a cégek választanak, hogy a NAV-val kapcsolatos dokumentumokat az ügyfélkapun vagy a cégkapun keresztül szeretnék-e megkapni.

Mint az előbb hivatkozott közleményükben írják: a NAV kizárólag az adózótól a cégkapun keresztül érkezett ügyekben küldi a válaszüzenetet a cégkapun keresztül, minden más esetben az ügyfélkaput használja.

Kiemelendő: az egyéni vállalkozások kivételével minden, gazdálkodó tevékenységet végző cég, szervezet érintett, így például a különféle egyesületek és az ügyvédek is.

A cégeket múlt év végéig kötelezték a regisztrációra Fotó: internet

A régi ügyfélkapura való belépéssel a rendszer átirányít a „Központi Azonosítás Ügynök” szolgáltatáshoz, a kau.gov.hu weboldalra. Itt az azonosításunkat követően tovább tudunk lépni a tarhely.gov.hu oldalra, amelyen az új ügyfélkapu működik. Jelenleg egy postafiókból érhető el a személyes tárhely, valamint – a megfelelő jogosultsággal rendelkezők számára – a hivatali kapuhoz és a cégkapuhoz, valamint még átmeneti ideig a perkapuhoz tartozó tárhelyek – számol be tapasztalatairól Czenczi Anikó ügyvéd, cégjogász.

A cég regisztrációját a tarhely.gov.hu oldalon online módon lehet kezdeményezni. A regisztrációhoz az e-mail cím megadása és már meglévő ügyfélkapus regisztráció szükséges, ezután lehet majd belépni a címre. A regisztráció során szükséges megadni az elektronikus elérhetőségeket, így a hivatalos e-mail címet, telefonszámot is. A megadott e-mail cím lesz az elektronikus kapcsolattartás címe, tehát a hivatalos dokumentumok is erre fognak érkezni. A regisztrációs alkalmazás kapcsolatba lép az érintett közhiteles nyilvántartásokkal, és ellenőrzéseket hajt végre, például szükség esetén meghatalmazás csatolását kéri. Eredményes regisztráció esetén az alkalmazás elektronikusan hitelesített visszaigazolást ad – segít az online regisztrációban a szakértő.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában