Hírek

2015.07.14. 14:43

Határidőre elkészült a 62-es - A hónap végén forgalomba helyezhetik a megújult főutat

Dunaújváros - Már csak apróbb munkákat végeznek a 62-es főút felújításán dolgozó szakemberek, a hónap közepén a műszaki átadás-átvétel is lezárulhat, így még júliusban birtokba vehetik a közlekedők a felújított utat és a seregélyesi elkerülőt is.

Gallai Péter

A főút 11,5 tonnás burkolat megerősítése és szélesítése során 21,03 kilométeren úgynevezett hideg remix technológiával végeztek korszerűsítést. A Dunaújváros és Székesfehérvár közötti szakaszon a jelenlegi tízméteres koronaszélességet tizenkettőre növelték. Mint lapunk kérdésére Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta:

- A 62-es főút korszerűsítése határidőre elkészült. Apró munkákat végez a kivitelező még, mint például: prizma kihelyezés, burkolati jelek, szalagkorlát és jelzőtáblák kiegészítése, tereprendezés. A munkálatok során előfordulhat lokális, rövid ideig tartó terelés. A sebességkorlátozás a munkálatok befejeződését követően a teljes szakaszon megszűnt. A műszaki átadás-átvétel várhatóan július közepén lezárul, a forgalomba helyezés pedig július végén megvalósulhat.

A Dunaújvárosi és Székesfehérvár közötti úton napi 7-10 ezer jármű közlekedik, melynek harmada nehézgépjármű. A felújítással és az elkerülők megépítésével a menetidő várhatóan 15 perccel csökken. A teljes szakaszon megújultak a vízelvezető szikkasztók, burkolt árokrendszert építtek ki, valamint újrafásítást végeztek a közlekedésbiztonság szempontjából fontos beláthatóság figyelembe vételével. A felújítás öt szakaszon, félpályás forgalomterelés mellett történt. Az útépítés kapcsolódik a már elkészült Perkáta elkerülőhöz és Székesfehérvár előtti vasúti külön szintű keresztezés szakaszához, valamint a kivitelezés alatt álló 10,5 kilométer hosszan, új nyomvonalon épülő Seregélyes elkerülőhöz. A projekt részeként a 62-es és a 6-os főút kereszteződésében korszerűsítették a meglévő körforgalmú csomópontot, valamint hét balra kanyarodó új sávos csomópontot (Mélykút, Pálhalma, Börgönd, Jánosmajor két darab, Szabadegyháza-Adony két darab) építettek ki, ezáltal is növelve a közlekedésbiztonságot. Hat buszöböl párt (Pálhalma, Mélykút, Hangos, Jánosmajor, Börgönd, DAK gyár, Dunaújváros) átépítettek, a peronokat kiszélesítették, meghosszabbították. A 40-es kilométerszelvénynél kétoldali, minden igényt kielégítő tengelysúly mérőhely épült. Sárrázó burkolattal látták el a földútcsatlakozásokat, és 10 kilométer hosszan párhuzamos földút kiépítésével biztosítják az ingatlanok megközelítésének zavartalanságát. A kivitelezést nettó 7,09 milliárd forint értékben a Strabag Kft. nyerte, 85 százalék uniós és 15 százalék magyar forrás felhasználásával.




Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!