2011.11.25. 03:29
A fogyasztók védelmében
Dunaújváros - Fogyasztóvédelmi ügyfélszolgálati iroda nyílt a városházán. Azt mondják a fogyasztóvédők: akár már a vásárlás előtt érdemes náluk tájékozódni.
- Szeretnénk megkímélni az ügyfeleket az utazás fáradalmaitól és buszjegy, illetve telefonköltségektől. A megyeszékhely és Dunaújváros távolsága jelentős, ezért az érintettek gyakran útra sem kelnek, hogy érvényesítsék jogaikat, inkább beletörődnek a helyzetükbe. Ezért létesítettünk irodát helyben - mondja Schneider Istvánné, a Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója.
Szigorúan behatárolt azoknak a fogyasztóvédelmi ügyeknek a köre, amelyekben a felügyelőség hatóságként eljárhat. De jó tanáccsal mindenképp szolgálhatnak, így legalább azt tudja az ügyfél, hogyan kezdjen hozzá reklamációs ügyének intézéséhez.
- Legjobb a problémákat megelőzni - mondja az igazgató. - Érdemes még vásárlás, vagy más ügyleti döntés előtt tájékozódni, majd megfontoltan dönteni. Ebben is segítünk, hiszen a termékbiztonsággal, piacfelügyelettel kapcsolatos ellenőrzéseink eredményei nyilvánosak.
Sok közüzemi szolgáltatókkal kapcsolatos reklamáció, például a gázzal árammal kapcsolatos problémák is a felügyelőséghez tartoznak. Tehát akinek elszámolási, számlázási, díjfizetési, mérési kifogása van, esetleg fizetési késedelem miatti kikapcsolták a szolgáltatást és azt jogtalannak tartotta, fordulhat a fogyasztóvédelem ügyintézőihez. Segítenek. A kereskedők, cégek előtt is nyitott az ajtó, ha panaszos ügyük van és nem tudják mit tegyenek - nekik is érdemes tájékozódni, hogy megtartsanak egy ügyfelet, mondja Schneiderné.