Hírek

2016.06.28. 15:10

Biciklivel Nepálba: sms-ekben ad hírt kalandos útjáról Matulai György

Dunaújváros-Orosháza-Katmandu - Ha minden jól megy, akkor a dunaújvárosi Matulai György és az orosházi Lénárt Léna Ferenc, az a két kerékpáros, aki Magyarországról Nepálba indult, pénteken már valahol a román-bolgár határ táján jár.

Pekarek János

Csütörtök este mindenesetre maroknyi földet vételeztek Csomakőrösön, Kőrösi Csoma Sándor szülőfalujában, hogy azt elhelyezzék Dardzsílingben, Csoma sírjánál.

Eddig minden jól ment! Ahogyan azt grafikánkon is láthatják, április 1-i startja után földink letekert 184 kilométert Orosházáig. A hivatalos start, az első nap április 2-án reggel kezdődött.

Matulai György esténként néhány szavas rövid, szöveges mobiltelefon-üzenetekben ad hírt magáról.
Mi pedig ezek alapján olvasóinknak címzett rövid, szöveges újságüzenetekben foglaljuk össze a kerékpárút történéseit.

Első nap Orosházától 105 kilométert tettünk meg. Paulisban (Ópálos) a Balla pincészetben vacsoráztunk. A kaja isteni volt. Az éjszakát egy szuper szállodában töltöttük, amit szintén a Balla úr rendezett. Az első nap király volt!

Második nap 110 kilométert tettünk meg gyenge oldalszélben. Reggelire pacallevest ettünk rántottával. Estére a 7-es úton lévő Illia (Marosilye) faluban egy lepukkant kultúrházban (Bethlen Gábor szülőháza - P. J.) éjszakáztunk, ahol se víz, se villany nem volt. A tűzoltók nem fogadtak be minket.

Illia-Cut (Marosilye-Kútfalva) 100 kilométer. Nagyon jó idő van, kellemes oldalszél. Cut egy kicsi, 300 lelkes falu. Nagy a szegénység. Éjszakára egy bácsinál aludtunk, aki egy doboz cigit kért a szállásért. Az utak nagyon jók.

4. nap: ma 95 kilométert tekertünk. Belekóstoltunk az emelkedőkbe. Átkeltünk az Olt folyón. Jobbról a Fogarasi havasokat látjuk. Alsóárpáson éjszakáztunk a település rendőrénél.

5. nap: Kellemes hátszélben, szemerkélő esőben megérkeztünk Brassóba. 96 kilométert tettünk meg. Feri a tűzoltóságon keresztül elintézte, hogy egy katolikus paplakban éjszakázzunk. El kell ismerni, ért hozzá.

Innen vezetett útjuk a Brassótól mintegy hatvan kilométerre kelet-északkeletre, Kovászna mellett fekvő Csomakőrösre. Folyt. köv.!

119 nap Nepál

- Ezzel lesz teljes az életem! - válaszolta érdeklődésünkre a dunaújvárosi biciklista indulása előtt. Az utat 119 napra tervezik, csak oda: vissza repülővel jönnek. A felszerelés minimális, a pénz szintén, étkezés-szállás a helyi viszonyokból adódóan. A végcél Katmandu: nyolcezer kilométerre Magyarországtól.