Vizet kaptunk eddig, de számlát nem

2024.01.22. 20:00

Most majd egyszerre fogunk fizetni

Hónapok óta nagy volt a csönd a helyi vízszolgáltatónál, ami alap esetben azt jelentené, hogy minden rendben zajlik. Azonban az ügyfelek egyre több fórumon adtak már hangot aggályaiknak, kérdéseiknek, nevezetesen arról, hogy mi van a számlákkal.

Duol.hu

Illusztráció

Fotó: Pesti Tamás / FMH

Fogyasztottak és fizetnének

A minap egy dunaújvárosi fogyasztó jött be a szerkesztőségbe, és segítségünket, közbenjárásunkat kérte. Elmondta, hogy bankjának csoportos beszedési megbízást adott a vízdíjak kifizetése érdekében. Már nyár óta nem vontak tőle ilyen díjat (mondván, hogy nem volt beazonosítható), háromszor is járt a dunaújvárosi ügyfélszolgálaton, mire aztán közölték vele, hogy új azonosítót kapott. Félt, nehogy esetlegesen kamatokat számoljanak fel neki. Az addigi tartozását az ügyfélszolgálaton fizette ki. Nehezményezi a tájékoztatás hiányát a szolgáltatótól. Már intézkedett a bankjánál, leadta az új azonosítót, s kíváncsi, vajon vonják-e majd az aktuális díjakat.

Hasonló cipőben vannak azok is, akik eddig csekken kapták, s fizették be a vízdíjakat, ugyanis már jó ideje nem kaptak ők sem fizetési értesítőt.

A szolgáltató az adatbázist hibáztatja

Megkerestük kérdéseinkkel a Mezőföldvíz Kft.-t. Elküldtük a gazdasági, a pénzügyi vezetőknek is kérdéseinket az ügyfélszolgálat mellett. Pénteken végre megkaptuk a választ, s a véletlenek furcsa egybeesésének köszönhetően, éppen pénteken adott ki a számlázással kapcsolatban közleményt is a társaság.

Fotó: Szabóné Zsedrovits Enikő

Nézzük előbb a számlázás és a csoportos beszedés elmaradására a társaság magyarázatát. A fogyasztók által felvetett kérdésekre Turda Adrienn, kommunikációs munkatárs válaszát tesszük közzé:

– Messzebbről kezdem a válaszadást. Így talán kicsit érthetőbb a bonyolult folyamat és az is, hogy Társaságunk mindent megtesz a fogyasztók zökkenőmentes számlázása érdekében. Mint ismert, a Mezőföldvíz Kft. 2022. május 1-től a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal határozata alapján úgynevezett kényszerkijelöléssel kezdte meg a teljes víziközmű-szolgáltatást a megyei jogú városban. 2022-ben a korábbi szolgáltató által használt rendszer és a fogyasztók körében megszokott normák miatt nem történt változtatás a számlázás zökkenőmentes fenntartása érdekében.

2023. júniusáig a korábbi szolgáltatónál levő fogyasztói adatbázis ütemezett átadás-átvétel mentén zajlott le. Az átadás-átvétel során kapott adatbázisból készült adatállományt rendszerünk nem tudta beforgatni a fogyasztási hely azonosítók karakterszáma miatt. Emiatt új fogyasztási hely azonosító megadására volt szükség a teljes dunaújvárosi területre vonatkozóan. Ennek tömeges átfordítására Társaságunk megkereste az érdekelt pénzintézeteket, ezzel is szem előtt tartva a fogyasztók egyéni banki ügyintézésének mellőzését. Ez az átforgatási folyamat több hónapot vett igénybe a pénzintézetek részéről, mely folyamat nem tekinthető jelenleg sem befejezettnek. Ebből adódik sajnos, hogy azon ügyfeleknél, akiknél a pénzintézet késik a beazonosítás elvégzésével, nem teljesültek a csoportos beszedési megbízások.

Természetesen az így kialakult késedelmes teljesítés következményeit az érintett fogyasztóinkra nem hárítjuk át, azt viselniük nem kell. A 2023-as év fennmaradó időszakának számlázása jelenleg folyamatban van. 

Az elkészült időszakokra újabb csoportos beszedési megbízási csomagot fog készíteni Társaságunk, melynek terhelése február és március hónapban fog megtörténni. Kérjük azon fogyasztóinkat, akiknek nem teljesült a korábbi terhelés, keressék fel pénzintézetüket, és frissítsék a korábbi megbízásukat az új fogyasztási hely azonosítóval. Ehhez természetesen ügyfélszolgálatunk minden információt megad, hogy továbbra is segítse ügyfeleit.

És mi a helyzet azokkal, akik nem csoportos megbízással fizetnek? Nekik is csúszik a számlázás?

Teljesen mindegy, hogy csoportos, sárga csekkes vagy átutalásos formában történik a számla kiegyenlítése, mindenkire vonatkoznak a leírtak, azaz még folyamatban van a számlázás. Hangsúlyozom, a fogyasztókat anyagi kár nem éri emiatt! 

Most már fizetni fogunk

És végül itt az időközben kiadott közlemény is, amely szerint:

2023. szeptember 1.–október 31-ig levő időszak számlázása megtörtént, a kézbesítés folyamatban van. A 2023. november 1.–december 31-ig terjedő időszakra vonatkozó számlák 2024. január 31-ig kiszámlázásra kerülnek. A két kiállított számlára készítünk újabb csoportos beszedési megbízási csomagot, melynek terhelése február és március hónapban fog megtörténni. Kérjük számlázással kapcsolatban, keressék ügyfélszolgálatunkat bizalommal! Állunk rendelkezésükre!

Végezetül

Azt persze csak megjegyezzük, hogy a több mint féléves elszámolás közel egy időben történő egyösszegű kiszámlázása nem okoz örömöt azoknak, akik havonta, egyenletes ütemezésben szerettek volna fizetni. Arról nem beszélve, hogy az év eleje mindig sokkal nehezebb a családok költségvetésének. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában