szakmák napja

2019.03.20. 15:00

Mit is jelent a „celebmarketing”?

 Már negyedik éve rendezik a Rudas iskolában a szakmák napját. Az idei tanévben is neves előadók engedtek bepillantást szakmájuk rejtelmeibe. Varga-Toldi Katalin például a celebmarketingről tartott előadást.

duol.hu

Mi is a „celebmarketing”?

– Az, hogy esetleg egy ember tettére vagy véleményére több száz millió ember reagál, és ezt kik hogyan használják.Régen is volt celebmarketing, Julius Caesar és II. Ramszesz is marketingelte egy-egy csatáját, önmagát vagy az ellenfelét, amellyel magát és a győzelmét fényezte és magasztalta.

Az alapvetően katonai fejlesztésű internetet, marketingcélokra lehet használni...

– Ez egy folyamat, ami az e-maillel indult, ami először egy elképzelhetetlen és értelmetlen innovációként csapódott le az embereknél. És a direkt mail még ma is az egyik legerősebb online marketing­eszköz. Létező dolog, hogy valami például először nagyon mainsream lesz, sokan használják, felhájpolódik és utána már nem lesz mainstream. Az offline marketing ezért egyre exkluzívabbá válik.

Hogy kell érteni a nagy cégek és a hírességek egymásba fonódását, gondolok például a Bruce Willis-es Hell reklámra.

– Egy amerikai kutatás szerint egy átlag fogyasztó naponta ötezer hirdetést lát. Ebben a pop up reklámoktól a plakátokig minden benne van. De, vagy épp ezért el kell a marketingeseknek gondolkodniuk azon, hogy az ő reklámuk hogyan legyen más, mint a többi 4999. A cégek nagyjából 15 százaléka használ ennek érdekében híres személyeket. És így feltételezhetjük, hogy CR tényleg Nike-t hord. Ezzel, a sztárok, a maguk reklámértékét is növelik, és így egy win win helyzet alakul ki.

Hogyan kell nekünk, fogyasztóknak helyén kezelni a marketingáradatot, és mindent, ami mögötte van?

– Ez egy érdekes kérdés, és nagyon jól tetten érhető az online marketingen és az úgynevezett Influencer marketingen, ami a „celebmarketing kicsiben”. Például a youtubon bárki lehet sztár, aki valamilyen tartalmat gyárt, amivel egy mikroközösséget épít maga köré. A fogyasztóknak jól kell szelektálniuk. Egyszerűen nem lehet már olyan könnyen behúzni őket a csőbe. A tanácsolás az egy bátor dolog, és ezzel szemben – hogy úgy mondjam – a fogyasztók a saját ízlésük alapján majd eldöntik, hogy kikre iratkoznak fel.

Kanyarodjunk vissza az online marketinghez…

– Igen, csak helyeselek, hogy van egy ilyen ága az online marketingnek, a values based markeking tehát az értékközpontú marketing és a márkamarketingnél okosan kell választani, például az egyik sportszergyártó és áruházlánc kapcsolata, aminek következményeképpen a sportszergyártó némileg leértékelődött. Vagyis nem mindig sikerkoktél más márkát, vagy személyt alkalmazni. Az event-marketing viszont egy nagyon jó platformja a marketingnek, például fesztiválokon, eseményeken tetten érthető „event”, tehát eseménymarketing.

Plósz Gergely Bálint 11. c Rudas szakközépiskola

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában