2019.01.11. 12:00
Hóeltakarítás: nem álltak le
Dunaújváros Folyamatosan kint vannak az utakon a DVG Zrt. hóeltakarító munkásai és munkagépei, mondta lapunk érdeklődésére válaszolva Iván László, a cég szolgáltatási igazgatója.
Munkájuk eredményét jellemzi, hogy az eddigi havazások idején nem volt fennakadás a helyi közlekedésben. Az időjárás viszont a továbbiakban sem fog veszíteni télies jellegéből, úgy hogy annak a harminc-negyven embernek, akik eddig kézi erővel dolgoztak a hóeltakarításon, és a bevetett munkagépeknek ezután sem lesz sok idejük pihenni.
Még a hóesések közötti szünetekben sem! Ilyenkor ugyanis a járdákon, utcákon letaposott, jéggé fagyott havat törik fel, és ez sem éppen a legkönnyebb munka...
Viszonylag könnyebb dolguk lesz ezután azzal, hogy immár nem öt, hanem hat nagy munkagéppel rendelkezik a DVG: Iván László elmondta, hogy a napokban be- szereztek egy újabb, nagyteljesítményű tolólapos autót, megerősítendő a hóeltakarító ügyeleti szolgálatot. Legutóbb éppen egy esztendeje vettek (használtan) egy hasonló gépet. Ezzel folytatódik annak a gépparknak a feljavítása, amit korábban a Dunanett-től vettek át.
Eddig mintegy kétszázötven tonna sót és síkosság-mentesítő anyagot szórtak ki az utakra, és minden városi buszmegálló mellett elhelyeztek egy konténert, tele fűrészporos sóval, hogy folyamatosan használható állapotban lehessen tartani a városi közlekedés bázisait. Ebben az utazóközönség és a megállók környékén lakók is sokat segíthetnek.
A DVG Zrt. hóügyelete egyébként (mint már megírtuk) november 15-én kezdődött, és a helyzethez alkalmazkodó intenzitással egészen március 15-ig fog tartani. Ebben az időszakban tizenkét órás váltásokban dolgoznak az ide beosztott gépek és emberek a városban.
Csak pénz, idő és ember kérdése
Hofi klasszikus poénja szerint felkészültünk ugyan a télre, de be kell vallanunk, hogy hóra nem számítottunk... Nos, az igaz, hogy nem tartunk ott, mint például Svédország, ahol a főbb városok útjait fűtik, és a nagy havazások idején is fekete útburkolaton lehet közlekedni a sarkkör környékén vezető autópályákon.
Viszont ez nem csoda, hanem a ráfordított pénz, idő és ember kérdése. Itt is meg lehetne csinálni, csak ahhoz nem harminc ember kellene, hanem mondjuk háromszáz, és hat helyett hatvan gép....