hóhelyzet

2019.01.11. 12:00

Hóeltakarítás: nem álltak le

Pekarek János

Dunaújváros Folyamatosan kint vannak az utakon a DVG Zrt. hóeltakarító munkásai és munkagépei, mondta lapunk érdeklődésére válaszolva Iván László, a cég szolgáltatási igazgatója.

Munkájuk eredményét jellemzi, hogy az eddigi havazások idején nem volt fennakadás a helyi közlekedésben. Az időjárás viszont a továbbiakban sem fog veszíteni télies jellegéből, úgy hogy annak a harminc-negyven embernek, akik eddig kézi erővel dolgoztak a hóeltakarításon, és a bevetett munkagépeknek ezután sem lesz sok idejük pihenni.

Még a hóesések közötti szünetekben sem! Ilyenkor ugyanis a járdákon, utcákon letaposott, jéggé fagyott havat törik fel, és ez sem éppen a legkönnyebb munka...

Folyamatosan dolgoznak a város útjain
Fotó: Zsedrovits Enikő/Dunaújvárosi Hírlap

Viszonylag könnyebb dolguk lesz ezután azzal, hogy immár nem öt, hanem hat nagy munkagéppel rendelkezik a DVG: Iván László elmondta, hogy a napokban be- szereztek egy újabb, nagyteljesítményű tolólapos autót, megerősítendő a hóeltakarító ügyeleti szolgálatot. Legutóbb éppen egy esztendeje vettek (használtan) egy hasonló gépet. Ezzel folytatódik annak a gépparknak a feljavítása, amit korábban a Dunanett-től vettek át.

Eddig mintegy kétszázötven tonna sót és síkosság-mentesítő anyagot szórtak ki az utakra, és minden városi buszmegálló mellett elhelyeztek egy konténert, tele fűrészporos sóval, hogy folyamatosan használható állapotban lehessen tartani a városi közlekedés bázisait. Ebben az utazóközönség és a megállók környékén lakók is sokat segíthetnek.

A DVG Zrt. hóügyelete egyébként (mint már megírtuk) november 15-én kezdődött, és a helyzethez alkalmazkodó intenzitással egészen március 15-ig fog tartani. Ebben az időszakban tizenkét órás váltásokban dolgoznak az ide beosztott gépek és emberek a városban.

Csak pénz, idő és ember kérdése

Hofi klasszikus poénja szerint felkészültünk ugyan a télre, de be kell vallanunk, hogy hóra nem számítottunk... Nos, az igaz, hogy nem tartunk ott, mint például Svédország, ahol a főbb városok útjait fűtik, és a nagy havazások idején is fekete útburkolaton lehet közlekedni a sarkkör környékén vezető autópályákon.

Viszont ez nem csoda, hanem a ráfordított pénz, idő és ember kérdése. Itt is meg lehetne csinálni, csak ahhoz nem harminc ember kellene, hanem mondjuk háromszáz, és hat helyett hatvan gép....

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában