Arany Iránytű Program

2018.12.13. 11:30

Iskolapad újratöltve: a második esély...

A Pentelei Mentálhigiénés Általános Iskola, Szakképző Iskola és Gimnázium nyert az Iskolapad újratöltve – Második esély programok támogatása című pályázaton egy már korábban is működő felzárkóztató projektjével.

Balla Tibor

Az országban mindössze 12 iskola volt sikeres ezen a pályázaton. A hét elején az ország különböző helyeiről, még Debrecenből és a minisztériumból is ellátogattak az iskola kulcsi telephelyére, hogy az Arany Iránytű Programjuk szellemi atyja és vezetője, Bognár Roman, az iskola igazgatója, Könyves Ágnes, valamint Glashütter Melinda, Bartos István és Krehó Edit ismertesse velük alkalmazott módszereiket, eddigi tapasztalataikat.

Az Iskolapad újratöltve pályázati nyertesek és az Arany Iránytű Program mentorai. Balra Bognár Roman, a program vezetője

Volt miről beszélni, hiszen már a tavalyi iskolai évben a teljes belépő 9. évfolyamot az Arany Iránytű Program keretében fogadták, és kezdték meg a diákokkal a közös munkát, tehát már a második megkezdett évben járnak, és imponáló eredményeket produkálnak. A program ötletét a különösen nehéz helyzetű gyermekekkel való tapasztalat hívta életre, elsősorban részükre szerettek volna megfelelően szabad és támogató közeget kialakítani, ahol tantermi körülmények között szinte egyáltalán nem zajlik klasszikus értelemben vett oktatás, teljes mértékben a tapasztalati, élmény alapú, valós élethelyzetben való tanulás történik. Bognár Roman kísérletezte ki a módszert, mivel, hogyan tudnák motiválni a gyerekeket, hogy maradjanak az iskolában, és hívják elő belőlük a tanulás iránti vágyat. Ez 3 évig tartott. Később az iskolán belül, majd az iskolán kívül is talált pedagógus kollégákat, akiket bevontak, így ma hat mentor dolgozik 36 gyerekkel három csoportban. Igyekeznek azt elérni, hogy egyenrangúnak tekintsék őket a gyerekek, megnyílnak nekik, így meg tudják ismerni, valójában milyenek, hogyan találhatják meg a kulcsot hozzájuk, hogyan lazíthatják fel az ellenállásukat. Reggelente önismereti beszélgetésekkel kezdenek. Lényegében szeretnék létrehozni az iskolát, ahogyan ők szeretnék. Nincs tantermi környezet, van idejük velük beszélgetni azokról a dolgokról, amik őket érdeklik. Az alternatív kerettanterv lehetővé teszi a kompetenciaértékelést is. Szerelemre szeretnék juttatni őket a tanulandó szakmájukkal.

Már most kaptak olyan viszszajelzéseket más iskoláktól, hogy a komplett Arany Iránytű Programot át szeretnék venni tőlük.

Iskolapad újratöltve – Második esély

A program célja a középfokú végzettséggel nem rendelkező, tanköteles koron túli fi atalok középfokú tanulmányokba való visszavezetése, érettségi bizonyítvány, szakképesítés megszerzésének támogatása, amely szorosan kapcsolódik a korai iskolaelhagyók számának csökkentéséhez és a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzéséhez. Olyan programokat támogat, amelyek erősen személyközpontú, komplex és alternatív pedagógiai hatásrendszerükkel, rugalmas, egyéni tanulási utak biztosításával képesek megszólítani azokat a fi atalokat, akik a hagyományos iskolarendszerbe nem tudtak beilleszkedni

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában