rengeteg szakmai tudás van, amit megmutathatnának

2020.07.22. 09:00

Négypilléres bázisintézmény

A Dunaújvárosi Óvoda még 2017-ben nyerte el először az Oktatási Hivatal Bázisintézménye címet.

Molnár Emese

2019.10.15. Kutyaterápiás bemutató foglalkozás Dunaújváros Aprókháza tagóvoda Fotós: Zsedrovits Enikő ZsE Dunaújvárosi Hírlap

Fotó: ZSEDROVITS ENIKO

A bázisóvoda cím elnyerésével olyan remek szakmai lehetőségek nyíltak egyebek között, hogy a dunaújvárosi óvodapedagógusok bemutathatták más óvodák pedagógusainak a már bevált, jó gyakorlatokat, tapasztalatokat, amiket aztán ők is beépíthettek a saját intézményeik mindennapjaiba. Tavaly újra pályáztak a cím elnyerésére.

A jó gyakorlatokat bemutatják más óvodák dolgozóinak is

Gyenes Józsefné, a Dunaújvárosi Óvoda vezetője lapunknak elmondta, szerették volna folytatni a programot a horizontális tanulás jegyében, és még rengeteg olyan szakmai tudás van, amit megmutatnának másoknak is.

A saját programok bemutatásán kívül helyet biztosítanak szakmai rendez­vényeknek, elő­adásoknak is

– A mostani pályázatunk négy pilléren alapult. Az egyik pillér az állatasszisztált terápia. A Dunaújvárosi Óvoda Aprók Háza tagintézményében van egy kolléga, aki saját kiképzett kutyájával, a gyógypedagógusok közreműködésével rendszeresen tart fejlesztő foglalkozásokat elsősorban az SNI-s, illetve a BTM-es gyerekeknek. Már két integrált csoportban végzik ezt a foglalkozást, amely nagyon hatékonynak bizonyul. Lovasfoglalkozással is bővítenék ezt a terápiás módszert, hiszen a kutyán kívül a ló az az állat, amely sokat segíthet a gyógypedagógiai fejlesztésben – hangsúlyozta Gyenes Józsefné. Hozzátéve, hogy a törvény lehetőséget ad erre a terápiára, amelynek gyakorlati alkalmazását mindenképpen szeretnék bemutatni más óvónőknek is.

A kompetenciákat is erősíteni szeretnék az óvodapedagógusok a szakmai konzultációk, foglalkozások során Fotók: archív/Dunaújvárosi Hírlap

A dunaújvárosi intézményben tíz munkaközösség van, és közülük még kevesen mutatkoztak be az első bázisintézményi ciklusban. Ez a másik pillér, amivel az óvodapedagógusi kompetenciákat szeretnék erősíteni, a tudás és a tapasztalt átadásával a szakmai konzultációk, foglalkozások során.

A harmadik elem a külső szervezetekkel való kapcsolat, az együttműködés bemutatása. Ennek a szintén fontos pillérnek kiemelendő eleme például az ovifociprogram, amely rendezvény nem pusztán a fociról szól, hiszen a gyermekek körében rendkívül népszerű program keretében többállomásos pályán mozgatják meg mind a tizenkét tagintézmény apróságait egy délelőtt során.

A saját programok bemutatásán kívül helyet is biztosít a Dunaújvárosi Óvoda szakmai rendezvények, konzultációk, valamint előadások megszervezésére, ezenkívül a leendő óvodapedagógusokat szakmai gyakorlat keretében is fogadják.

A szakmai munka mellett nagyon sok adminisztrációs feladattal, az értékelések és a beszámolók elkészítésével jár a program. Ebben Hertzné Jankovics Gabriella látja el a koordinátori feladatokat. „Ha nincs jó alap, nem lehet várat építeni. Itt nálunk kiváló az alap, minden kollégára számíthattunk eddig is” – hangsúlyozta Gyenes Józsefné.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!