2019.01.20. 16:00
Az oktatásban is szerepet kap a technológia
Az oktatás sem maradhat alul a digitalizáció kapcsán. A pedagógusok országos szinten felismerték a növekvő igényt a digitális eszközök oktatásba történő bevonására és a digitális tartalmak alkalmazására.
A 2016-os Digitális jólét program egyebek között arról is beszél, hogy a pedagógusok továbbképzése ebben a szegmensben – is – folyamatos, és erre szükség is van azért, hogy minél nagyobb százalékban használják az IKT eszközöket a tanórákon. Ugyanakkor belátják, hogy a digitális kompetencia fejlesztése közös feladat, és nem csak az informatikatanárok, média- és mozgóképtanárok felelősek ezért. Így sok esetben a tanórákon kiosztott feladatlapokat már számítógépen készítik, vagy a digitális táblára kivetítve közösen oldják meg azokat, ehhez pedig számos internetes oldal, segédanyag vagy számítógépes program áll a rendelkezésükre.
A köznevelési rendszerben egyre többen vannak azok a vezetők, akik – amennyiben forrást találnak rá – saját intézményükben megszervezik a belső továbbképzési programjukat, biztosítják a digitális kommunikáció helyszíni feltételeit, figyelik és mérik, milyen hatásosan és milyen mértékben épülnek be az infokommunikációs eszközök az oktatásba.
A fentiek fejlesztését, előrehaladását nagyban elősegíti az idén már negyedik alkalommal megrendezett digitális témahét. A programsorozat áprilisban lesz, de már most jelentkezhetnek az iskolák. A 2017/18-as tanévben több mint 3000 projekt valósult meg 7000 tanár és 120 ezer diák bevonásával, amiben több dunaújvárosi intézmény, köztük a Móricz Zsigmond Általános Iskola és az Arany János Általános Iskola is részt vett.