Gazdaság

2014.11.23. 17:30

Szuperbrand: történelem, innováció

A 2014-ben díjazott Superbrands és Business Superbrands márkák listáját a 2014 decemberében tartandó Super-brands-gálát követően hozzák nyilvánosságra.

Németh F. Bernadett

A Business Superbrands bírálóbizottságának tagját, Kázmér Juditot, kiadónk stratégiai ügyvezető igazgatóját kérdeztük a brandekről.

– Miért fontos a brandépítés, mi is az a Superbrands?

– Se szeri, se száma a márkáknak, melyek körülvesznek minket már gyerekkorunktól. Belenövünk, természetesen használjuk őket mindenütt. Az ismerteket gyakrabban. A legismertebbek pedig szinte mindig „top of mind” vannak. Hol is lennének? Ők a TOMA bajnokok: a top-of-mind awareness bajnokai. A marketingtudomány többféle módszertant dolgozott ki a mérésükre. Egy ilyen megmérettetés a magyar Superbrands lista. Nem rangsor, de egy hely, ahol jó ott lenni. Ma már a díjazottak szívesen mondják magukról, hogy ők egy szuperbrand.

Kázmér Judit, a Business Superbrands bírálóbizottság tagja (Fotó: : Köő Adrien)

– Miben rejlik a Superbrands ereje?

– Szupermárkának lenni nem csak ismertséget jelent. Jelent meghatározott történeti, néha földrajzi és egyéb viszonyokat. Időjáték idősebbeknek: Ovomaltine, Bambi, Márka. És persze egy márka sem független a technológiai fejlődéstől. 2004-ben szuperbrand lett az Axelero, a Matáv és a Westel. Márkák, amelyek így ma már nem léteznek. Márkák, amelyekre mégis emlékezünk. És közülük egy, ami olyan életerős volt, hogy ma is tovább él. Sokan, ha azt hallják, telefon, azonnal rávágják: Matáv. Vagy: ki emlékszik még például arra a márkára, mely a zeneművészetben a műfaj megjelölésére szolgál. Igen: együtthangzás! Összhang! Symphonia. Küldték le önt érte a trafikba? Ez volt a legismertebb magyar cigarettamárka évtizedeken keresztül. A brandek ereje a konnotációjukban van. De azért is meg kellett dolgozni valakiknek. A szuperbrandekéért meg még inkább.

– Önnek, illetve a Pannon Lapok Társasága esetében mit jelent a brand?

– Nekem mint egy lapkiadó cég stratégiai igazgatójának: tőke, amire építeni lehet, érték, amit gondozni kell, hatalom, amivel élni kell, de nem szabad visszaélni. Az igazi, az erős márka az, ami különbözik másoktól, ami folyamatosan megújul, fenntartja és erősíti önmagát

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!