2014.12.03. 18:35
Várakozásmarketing
Egyre növekvő arányú vevőkörre számítanak azok a virtuális szupermarketek, amelyek az utasok közlekedéssel, vagy épp várakozással töltött idejét használják ki.
Az ügyfelek a nagy forgalmú helyeken rövid idő alatt összeállíthatják a bevásárolni szándékolt, óriás világítópaneleken feltüntetett termékek listáját és meg is rendelhetik azokat az okostelefonnal letölthető kódok segítségével. A rendszer a nagyvárosi emberek életritmusára épít, akiknek - a metrón, vonaton vagy buszon utazva nem, vagy csak ritkán jut idejük a bevásárlásra. Ezt az értékesítési módszert szó szerint várakozásmarketingnek hívják. Már idehaza is bevetette ezt egy áruházlánc.
Ha belegondolunk nálunk nemcsak a forgalmas megállókban lehetne ezt alkalmazni, hanem ott is, ahol hosszú időt vagyunk kénytelenek sorban állással tölteni, például a postán, a bankban, vagy épp az orvosnál. Nézzük azonban ennek az előnyeit, ugyanis jobb, ha ilyenkor nem kerül a kezünkbe semmilyen tárgy. Így bosszankodni is csak virtuálisan tudunk.