Épülhet az elkerülő

Székesfehérvár - Kiválasztották a Perkátát elkerülő út kivitelezőjét. Fehérvár előtt a 62-es egy szakaszán félpályás lezárásra kell számítani.

Fejér Megyei Hírlap

A 62-es úton autózók a következő hetekben félpályás lezárásra számíthatnak a főút Székesfehérvár előtti, a vasút és az M7-es közötti szakaszán.  Az idén elkészülő vasúti felüljáróhoz kapcsolódva ugyanis  háromszáznegyven méteren a kivitelező elvégzi a meglévő út szélesítését és 11,5 tonnás tengelyterhelésre való átépítését is. Ez utóbbihoz az út alapját is meg kell erősíteni, ezért a munkák tovább tartanak, mint egy egyszerű burkolatjavítás. A forgalmat ez idő alatt jelzőlámpa szabályozza.

A Dunaújváros felől érkezőknek érdemes figyelni, nehogy az út lezárásakor a vasúti síneken ragadjanak (erre egyébként tábla is felhívja az autósok  figyelmét).

Időközben lezárult a 62-es út Perkátát elkerülő szakaszára kiírt pályázat. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő  Zrt.-hez összesen 12 pályázat érkezett be, ebből kilenc volt  érvényes. A munkát a legelőnyösebb, érvényes pályázatot beadó, Porr Építési Kft. kapta meg. Az áfa nélkül mintegy 1,3 milliárdos beruházás már a nyár végén elkezdődhet, az átadás 2012 elején várható. Addigra kell elkészülnie az 5,9 kilométeres 2x1 sávos, 7,5 méter széles, 2,5 méteres padkájú, 11,5 tonna tengelynyomású útnak.  Épül majd egy patakhíd, egy kanyarodó sávos és egy körforgalmú csomópont is.  Telepítenek az út mellé  védőfasort és hófogó véderdőt is - tudtuk meg.

A 62-es főút teljes felújítási terve tartalmazza a Szabadegyháza-ipartelepet és a  Seregélyest elkerülő utakat is. Előbbi 2,8 kilométer hosszú lesz, egy vasúti felüljárót és három közúti csomópontot is magában foglal. A Seregélyest délről elkerülő, 10,5 kilométer hosszúságú út két körforgalmú csomóponttal, két patakhíddal (SárosdSeregélyes vízfolyás, Dinnyés-Kajtor csatorna) és a PusztaszabolcsSzékesfehérvár vasút feletti felüljáróval épül majd meg. Az előbbi két elkerülő út megépítése  a későbbi évek feladata lesz. Mint ahogy az elkerülő szakaszok közötti útdarabok, összesen 21,5 kilométer hosszúságú megerősítése az európai uniós tengelyterhelésre.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!