Hóértekezletet tartott az M6-os autópályát üzemeltető társaság

2019.11.06. 14:00

Vadonatúj gépekkel várják Tél tábornok támadásait

Az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt., mint az M6 autópálya Érdi-tető – Dunaújváros közötti szakaszának kezelője téli hóértekezletet, valamint hozzá kapcsolódó gépszemlét tartott az M6 Autópálya iváncsai Üzemeltetési Központjában.

Balla Tibor

Fotó: LI

A hóértekezletre meghívták az összes érintettet, így a rendőrség, a katasztrófavédelem, a mentők, a tűzoltók képviselőit, valamint a környező települések polgármestereit és az autópályával kapcsolatban álló valamennyi cég vezetőit.

Az Unimog hómaró is vadonatúj beszerzés

Elsőként Belle Örs, az M6 Duna és az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. műszaki igazgatója köszöntötte a megjelenteket. Elmondta, az elmúlt egy évben nem történt olyan esemény, ami különleges beavatkozást igényelt volna. Az elmúlt időszakban mintegy kétszázharminc millió forintnyi fejlesztést hajtottak végre, ebből beszereztek 2 darab MAN szervizgépjárművet, amelyek 5,1 méteres front- és 3 méteres oldalhó­ekével, 7 köbméteres sószóróval rendelkeznek, 2 darab speciális Unimog eszközhordozó teherautót, amelyek 3,2 méteres fronthóekével, 3 köbméteres sószóróval és hómarókkal rendelkeznek, és egy New Holland típusú homlokrakodót, hómaró, hószóró berendezéseket, mindemellett az üzemi hírközlő rendszer elektronikai egységeit is fejlesztették. Így már tökéletesen felkészülten várhatják a téli időszak kihívásait.

A vadonatúj MAN teherautó 5,1 méteres front- és 3 méteres oldalhóekével veszi fel a harcot az elemekkel Fotók: Laczkó Izabella/Dunaújvárosi Hírlap

Faragó Péter, az üzemeltető Duna-Intertoll Zrt. vezérigazgatója elmondta, társaságuk az M6 autópálya Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakaszát, és az M8-as autópálya M6-tól nyugatra eső szakaszát üzemelteti, mintegy 58,6 kilométer hosszon. Ez 1 209 200 négyzetméteres aszfaltfelület gondozását jelent, amihez 11 kiépített csomópont és 89 darab hídszerkezet is tartozik. Mindezt összesen 42 fő alkalmazásával az iváncsai központból látják el. A vezérigazgató úgy fogalmazott, a télre fel kell készíteni a pályát, a gépeket és a dolgozókat, de van még egy nagyon fontos tényező, az utazóknak is fel kellene készülniük, illetve a járműveiket is fel kell készíteni a téli időjárásra, mert a csúszós út és a kopott nyári gumi nem a legjobb párosítás.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!