közlemény

2021.02.12. 14:53

A DVCSH nyílt levélben reagált a polgármester nyilatkozatára – Frissítve

A távhőszolgáltatói karbantartásra reagálva az önkormányzat február 5-i közleményében azt állította, hogy sem az önkormányzatának, sem az általa fenntartott intézményeknek nincs 60 napon túli lejárt tartozása a Dunaújvárosi Víz-, Csatorna- és Hőszolgáltató Kft. felé.

Molnár Emese

Fotó: Laczkó Izabella / Dunaújvárosi Hírlap

Pintér Tamás polgármester ezt a keddi sajtótájékoztatóján is megerősítette, hogy sem 60 napon túli, sem azon belüli tartozásuk nincs. Ezzel szemben február 12-én a polgármesternek címzett nyílt levelében arról ír Neszmélyi Loránd, a DVCSH ügyvezető igazgatója, hogy korábban tájékoztatták az önkormányzatot a tartozásról és ezen a héten háromszor is utalt nekik a város.

Tisztelt Polgármester Úr!

A sajtótájékoztatón elhangzottakhoz az alábbi észrevételeket teszem:

A Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Dunaújvárosi Víz-, Csatorna- Hőszolgáltató Kft. közös érdeke, hogy Dunaújváros lakói megfelelő minőségű távhőszolgáltatásban részesüljenek. Tökéletesen érthető, hogy szeretne mindent megtenni annak érdekében, hogy választói elégedettek legyenek, azonban néhány elhangzott téves információt szeretnénk pontosítani.

Nem állt le a városban a távhőszolgáltatás, hanem csak időlegesen és szakaszosan maradt ki az általunk említett időszak alatt. Így 2021.02.06. és 2021.02.08. között a város kb. ¾ részében zavartalan volt a szolgáltatás, a többi részében voltak az említett javítási munkák időszaka alatt szolgáltatás csökkenések.

Nem szeretnénk megkérdőjelezni munkatársai felkészültségét vagy szándékait, de tájékozatlanságuk kellemetlen helyzetbe hozta Önt azzal, hogy közleményében nem a valóságnak megfelelő adatokra volt kénytelen hivatkozni.

2020. február hónaptól kezdődően 2021. január hónapig az Önkormányzattól a DVCSH Kft. felé közüzemi számlákra vonatkozóan számottevő befizetés nem érkezett. Utalások a 2020. december 16-án Önkormányzat részére elküldött összesen 2 milliárd 796 millió 142 ezer 902 forint összeget vitatott és nem vitatott követelést tartalmazó fizetési felszólítót követően érkeztek.

Az Önhöz 2021. február 8-án eljuttatott levelünkben tájékoztattuk, hogy 60 napnál régebbi fennálló közüzemi tartozása 14 millió 997 ezer 664 forint volt az önkormányzatnak és intézményeinek, valamint DVG Zrt-nek, a DVCSH Kft. felé. Ugyanezen a napon a teljes, lejárt közüzemi díjtartozása pedig összességében 58 millió 572 ezer 791 forint.

A következő napokon is 2021. február 08-án 13.667.921,- 2021. február 09-én 14.834.916,- és 2021. február 10-én 12.745.892,- forint került átutalásra, tehát a sajtótájékoztatót megelőzően, annak napján és azt követően is, ezen a héten 41 millió 248 ezer 729 Ft utalás érkezett az Önkormányzat és intézményei, valamint a DVG Zrt. közüzemi díjtartozására. Mindez igazolja, hogy érkezett befizetés a „nincsen tartozás”-ra.

Mindezek alapján a 2021. február 5-én, az Önkormányzat által kiadott közlemény adatai sajnálatos módon nem felelnek meg a valóságnak, továbbá a közlemények nem helyettesíthetik a számlák kiegyenlítését.

Mi is egyetértünk azzal, hogy minden dunaújvárosi lakosnak joga van a tisztességes szolgáltatáshoz. Úgy véljük azonban, hogy egy szolgáltató társaságnak is joga van arra, hogy kifizessék az igénybe vett szolgáltatások díját, mert csak abban az esetben lehet arra képes, hogy ellássa a feladatát, s megfelelő színvonalú szolgáltatást tudjon üzembiztosan szolgáltatni.

Amennyiben a DVCSH Kft. többségi tulajdonosaként a sajtótájékoztató előtt megkereste volna társaságunkat, nem tett volna olyan kijelentést, hogy „biztosnak tartom azt is, hogy a lakosságnak a döntő többsége is pontosan fizet”!

A Dunaújvárosi Víz-, Csatorna- Hőszolgáltató Kft. lejárt közüzemi lakossági kintlévősége 2021.01.31. napján 599 millió 979 ezer 904 Ft.

A további ilyen jellegű félreértések elkerülése érdekében bármilyen információval készségesen állunk a rendelkezésére.

Mindemellett köszönjük, hogy kedd délelőttre – még a sajtótájékoztató előtt – sikerült a közüzemi díjtartozásuk nagy részét rendezni. Reméljük, hogy a többi elmaradásban is megállapodásra tudunk jutni, mindannyiunk és főképp a távhőszolgáltatást igénybe vevő dunaújvárosi lakosok érdekében.

Neszmélyi Loránd

ügyvezető igazgató

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában