2020.02.17. 08:00
A tagintézmények is átvehetik majd
A Dunaújvárosi Szakképzési Centrum pályázatának keretein belül munkacsoportjaik hét olyan kézikönyvet szerkesztettek meg, amelyek különböző témaköröket ölelnek fel, de valamennyi a lemorzsolódás csökkentését szolgálja.
A szakképzési intézményrendszer átfogó fejlesztése a Dunaújvárosi Szakképzési Centrum tagintézményeiben elnevezésű pályázat alapvető célja a lemorzsolódás csökkentése volt. Egy része eszközbeszerzést és építési beruházást is tartalmaz, ezek mellett képzések, módszertani megújulás is megvalósul.
A közelmúltban két elkészült módszertani kézikönyv is bemutatkozott valamennyi tagintézmény előtt. Az ellenőrzési és monitoring rendszer egy sajátos elemét adja a pilot-projektként bevezetendő „Osztálytükör-tantárgytükör” rendszer. A Hild iskolában évek óta eredményesen működő, sokak által használt módszert tervezik Centrum-szinten is bemutatni, használatát ösztönözni. Az osztálytükör funkciói: A fejlődés nyomon követése, időben történő beavatkozás az ok-okozat figyelembevételével, a személyes körülményekre alapozott egyéni megítélés lehetőségével. A konfliktusok pontos és személyes információk által történő megelőzése és szakszerű kezelése. Ez egy jól működő jelzőrendszer a tanulói sajátosságok függvényében, különös tekintettel a lemorzsolódásra.
Az osztálytükörben rejlő motivációs lehetőségek: A motivációs erőtérrel összefüggő információk, amelyek a kompenzáció, illetve a javíthatóság tükrében, mint rugalmassági tényezők is működnének. A rendszer lehetőséget ad arra, hogy a különböző képzési formák, illetve a tanulói sajátosságok alapján rugalmasan alakuljon ez a motivációs erőtér, az osztályban az egyes tanulók személyiségére szabottan.
Egyértelmű célként fogalmazták meg a 9. osztályosok alapkészségeinek, valamint a kapcsolódó módszertani fejlesztést, egységesítést. A Szabolcs Vezér iskolában több olyan szakképzett, kifejezetten módszertani fejlesztéssel foglalkozó pedagógus is dolgozik, akik vállalták a koordinálást és a megfelelő módszertani kézikönyv kidolgozását a DSZC és a tagintézmények szintjén egyaránt.