2018.02.05. 20:20
A hónap elejétől Dunaújváros teljes területén jelentkezik a hiba
Napok óta rendszeresen félbeszakad a tévéközvetítés a UPC helyi hálózatán, minden különösebb magyarázat nélkül. A cég telefonon gyakorlatilag elérhetetlen, Facebook-oldalán tájékoztat.
Hetvenpercenként ellenőrizni kellene a kábeleket a televízión? Fotó: Pixabay.com
Sokan panaszkodnak olvasóink közül a UPC kábelszolgáltatóra: az utóbbi napokban rendszeresen megszakad az
adás, és az a felirat jelenik meg a képernyőn, hogy nézze meg a csatlakozókat, mert nincs jel. A kérésnek egyrészt nem is olyan könnyű eleget tenni, hiszen a legtöbb lakásban ahhoz, hogy hozzáférjen az ember a készülék hátuljához és a kábelekhez, odébb kell tolni a komódot vagy meg kell bontani a szekrénysort, esetleg leakasztani a készüléket a falról. Másrészt, amikor egyetlen este hatodszor jelenik meg ez a felirat, akkor enyhén szólva hiteltelenné válik.
Két olvasónk is elmondta nekünk tapasztalatait. (Nevük megtalálható a szerkesztőségben.)
Egyikük szerint az adásszünet tíz-tizenöt percig is eltart, és óránként, másfél óránként jelentkezik. Olvasónk felháborítónak tartja, hogy a szolgáltató nem ad tájékoztatást arról, mi a hiba és meddig tart, mire számíthatnak az előfizetők. Ugyanakkor a UPC ügyfélszolgálati irodájával szinte lehetetlen telefonon kapcsolatba lépni, mert csak automata jelentkezik a hívásra. Tegyenek közzé egy korrekt tájékoztatást, ne a fogyasztó szaladgáljon a panasszal!
Másik olvasónk részletes feljegyzéseket vezet a jelenségről. Kimutatásai szerint a hiba tíz napja jelentkezik, a legkülönbözőbb időpontokban, átlagosan hetven percenként. Számára különösen bosszantó volt, hogy egy kézilabdameccs közvetítéséből éppen a legfontosabbat, az utolsó tíz percet nem nézhette végig emiatt.
Villamosmérnök végzettségű családtagja ellenőrizte a készüléket, minden csatlakozás megfelelő volt. Ezután kitartóan telefonált az ügyfélszolgálatnak, ahonnan az automatától először azt a tájékoztatást kapta, hogy Fejér megye körzetében műszaki hiba akadályozza a szolgáltatást, majd Dunaújváros körzete, végül Dunaújváros és Nyíregyháza körzete szerepelt az automata tájékoztatójában, azonban semmi több, azon kívül, hogy egy másik hang közölte: ha megadja telefonszámát, akkor SMS-ben értesítik majd a hibákról. Olvasónk azóta kapott is egy SMS-t, hogy sikeresen regisztrált az UPC-nél, a jövőben meg fogja kapni értesítéseiket. Ettől azonban még nem boldogabb előfizető, aki máris egy másik szolgáltatót keres, mivel a UPC-ből elege van.
A UPC honlapján nem szerepel közvetlen szám a sajtófőnökhöz vagy a kommunikációs irodához. Ezért átsétáltam a cég dunaújvárosi ügyfélszolgálati irodájába, a Dózsa György útra, ahol félpercenként nyílott-csukódott az ajtó, mivel más ügyfelek is a közvetlen ügyintézés módját választották. Az ügyféltérben egy fiatalember fogadott, aki az ügyfélszolgálati iroda vezetőjeként mutatkozott be, és elmondta a sablonszöveget: műszaki hiba akadályozza a szolgáltatást. Kértük a sajtószóvivő telefonszámát, ám közölte, hogy nem tudja, csak e-mailt tud írni a cég központjába. Átadtam címeimet és számaimat, majd abban a hiszemben távoztam, hogy az ügy mibenléte és időtartama valószínűleg örökre rejtély marad.
Ám néhány óra múlva felhívott a UPC kommunikációs menedzsere, Kapitány Zoltán, és közölte: február elsején jelentkezett a hiba (vagyis szerinte nem tíz napja), aminek a kijavításával megpróbálkoztak, de nem sikerült véglegesen megoldani a problémát. Egy központi erősítő meghibásodásáról van szó. A gondot a műszaki szakemberek szerint úgy lehet megoldani, hogy ezt az erősítőt kicserélik. Jelenleg a cseredarabot várják beszállítójuktól. A hiba Dunaújváros teljes területét érinti. Azonban nem tud konkrét időpontot mondani arról, hogy mikorra áll helyre az analóg és digitális televíziós szolgáltatás, mert ez teljes mértékben a beszállítótól függ. Mindenesetre a kommunikációs vezető ígéretet tett arra, hogy értesít, ha megoldódik a helyzet.
Arra a kérdésünkre, hogy eddig miért nem tájékoztatták előfizetőiket, Kapitány Zoltán azt válaszolta:
Facebook-oldalukon közzétették a hiba tényét.