Szakadozik a tévéadás

2018.02.05. 20:20

A hónap elejétől Dunaújváros teljes területén jelentkezik a hiba

Napok óta rendszeresen félbeszakad a tévéközvetítés a UPC helyi hálózatán, minden különösebb magyarázat nélkül. A cég telefonon gyakorlatilag elérhetetlen, Facebook-oldalán tájékoztat.

Pekarek János

Hetvenpercenként ellenőrizni kellene a kábeleket a televízión? Fotó: Pixabay.com

Sokan panaszkodnak olvasóink közül a UPC kábelszolgáltatóra: az utóbbi napokban rendszeresen megszakad az

adás, és az a felirat jelenik meg a képernyőn, hogy nézze meg a csatlakozókat, mert nincs jel. A kérésnek egyrészt nem is olyan könnyű eleget tenni, hiszen a legtöbb lakásban ahhoz, hogy hozzáférjen az ember a készülék hátuljához és a kábelekhez, odébb kell tolni a komódot vagy meg kell bontani a szekrénysort, esetleg leakasztani a készüléket a falról. Másrészt, amikor egyetlen este hatodszor jelenik meg ez a felirat, akkor enyhén szólva hiteltelenné válik.

Két olvasónk is elmondta nekünk tapasztalatait. (Nevük megtalálható a szerkesztőségben.)

Egyikük szerint az adásszünet tíz-tizenöt percig is eltart, és óránként, másfél óránként jelentkezik. Olvasónk felháborítónak tartja, hogy a szolgáltató nem ad tájékoztatást arról, mi a hiba és meddig tart, mire számíthatnak az előfizetők. Ugyanakkor a UPC ügyfélszolgálati irodájával szinte lehetetlen telefonon kapcsolatba lépni, mert csak automata jelentkezik a hívásra. Tegyenek közzé egy korrekt tájékoztatást, ne a fogyasztó szaladgáljon a panasszal!

Másik olvasónk részletes feljegyzéseket vezet a jelenségről. Kimutatásai szerint a hiba tíz napja jelentkezik, a legkülönbözőbb időpontokban, átlagosan hetven percenként. Számára különösen bosszantó volt, hogy egy kézilabdameccs közvetítéséből éppen a legfontosabbat, az utolsó tíz percet nem nézhette végig emiatt.

Hetvenpercenként ellenőrizni kellene a kábeleket a televízión? Fotó: Pixabay.com

 

Villamosmérnök végzettségű családtagja ellenőrizte a készüléket, minden csatlakozás megfelelő volt. Ezután kitartóan telefonált az ügyfélszolgálatnak, ahonnan az automatától először azt a tájékoztatást kapta, hogy Fe­jér megye körzetében műszaki hiba akadályozza a szolgáltatást, majd Dunaújváros körzete, végül Dunaújváros és Nyíregyháza körzete szerepelt az automata tájékoztatójában, azonban semmi több, azon kívül, hogy egy másik hang közölte: ha megadja telefonszámát, akkor SMS-ben értesítik majd a hibákról. Olvasónk azóta kapott is egy SMS-t, hogy sikeresen regisztrált az UPC-nél, a jövőben meg fogja kapni értesítéseiket. Ettől azonban még nem boldogabb előfizető, aki máris egy másik szolgáltatót keres, mivel a UPC-ből elege van.

A UPC honlapján nem szerepel közvetlen szám a sajtófőnökhöz vagy a kommunikációs irodához. Ezért átsétáltam a cég dunaújvárosi ügyfélszolgálati irodájába, a Dózsa György útra, ahol félpercenként nyílott-csukódott az ajtó, mivel más ügyfelek is a közvetlen ügyintézés módját választották. Az ügyféltérben egy fiatalember fogadott, aki az ügyfélszolgálati iroda vezetőjeként mutatkozott be, és elmondta a sablonszöveget: műszaki hiba akadályozza a szolgáltatást. Kértük a sajtószóvivő telefonszámát, ám közölte, hogy nem tudja, csak e-mailt tud írni a cég központjába. Átadtam címeimet és számaimat, majd abban a hiszemben távoztam, hogy az ügy mibenléte és időtartama valószínűleg örökre rejtély marad.

Ám néhány óra múlva felhívott a UPC kommunikációs menedzsere, Kapitány Zoltán, és közölte: február elsején jelentkezett a hiba (vagyis szerinte nem tíz napja), aminek a kijavításával megpróbálkoztak, de nem sikerült véglegesen megoldani a problémát. Egy központi erősítő meghibásodásáról van szó. A gondot a műszaki szakemberek szerint úgy lehet megoldani, hogy ezt az erősítőt kicserélik. Jelenleg a cseredarabot várják beszállítójuktól. A hiba Dunaújváros teljes területét érinti. Azonban nem tud konkrét időpontot mondani arról, hogy mikorra áll helyre az analóg és digitális televíziós szolgáltatás, mert ez teljes mértékben a beszállítótól függ. Mindenesetre a kommunikációs vezető ígéretet tett arra, hogy értesít, ha megoldódik a helyzet.

Arra a kérdésünkre, hogy eddig miért nem tájékoztatták előfizetőiket, Kapitány Zoltán azt válaszolta:

Facebook-oldalukon közzétették a hiba tényét.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a duol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában