2012.05.02. 10:22
A Tárnok-Székesfehérvár vasúti szakasz felújítása 85 százalékban kész
Székesfehérvár - A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tájékoztatása szerint jól halad a megyét átszelő vasúti pálya különböző elemeinek felújítása. Különösen a tóparton látványosak a változások.
Tárnok és Kápolnásnyék között már megtörtént a nyílt vonal teljes átépítése, a felújított szakaszon 120 km/h sebességgel közlekedhet a vonat. A martonvásári állomáson az új gyalogos aluljáró elektromos bekötése elkészült, a műszaki átadás a tervek szerint május 4-én, pénteken lesz. A Vasút utca és a buszforduló építési engedélyét megkapták, a munka az új burkolt rakterület kialakításával megkezdődött, befejezése az első félévben várható csakúgy, mint az új parkolóé.
A pályaudvar felújításának közbeszerzési eljárása folyamatban van, az épület az év végére készülhet el.
A kápolnásnyéki vasútállomáson ideiglenes konténerben működő jegypénztár ma új épületbe költözött, a váróterem és pénztár megnyitását a MÁV Zrt. május 4-re tervezi. Elkészült a vágányhálózat átépítése, a vonatok már az új síneken és az új magasperonok mellett állnak meg. A közúti aluljárót is használhatják. Kápolnásnyéken a Vörösmarty utcai aluljáró építése elkészült, kisebb befejező munkálatok után a műszaki átadás ott is megtörténhet májusban. Velence és Velencefürdő megállóhelyein az épületeket átadták az üzemeltető MÁV Zrt. részére. Velencefürdőn elkészült az új gyalogos aluljáró, műszaki átadása márciusban volt, megnyitása megtörtént. A liftek hatósági használatba vételi engedélye május elejére várható, megnyitásuk ezzel lehetővé válik. Elkészült a gitáros emlékhelynél lévő gyalogos aluljáró is, a műszaki átadásra május 3-án kerülhet sor. Velence gyalogos aluljárója fogadja a közlekedőket, a műszaki átadás folyamata valamikor májusban kezdődhet meg, a lépcsőket korszerűsítették. A város új közúti aluljárójának úgynevezett szerkezetépítése is már a múltté, a befejező munkálatok vannak még hátra, Velencefürdőn pedig a zajvédő falak utómunkálatai folynak. Elkészült az Ady Endre utca mentén a tereprendezés, az építési anyagokat, törmelékeket ennek során elvitték.
Gárdonyban, Agárdon és Dinnyésen is forgalomba helyezték az új gyalogos aluljárókat, a gárdonyi állomás műszaki átadása az első félévében várható. Dinnyésen a peronok végleges burkolata elkészült, és a vágányok ideiglenes szintbeli keresztezése megszűnt. Megépült a megállóhelyre vezető út, kerékpárút, járda és buszforduló, a parkoló is készen van. Dinnyés és Székesfehérvár között elkezdődött a vágányok átépítése, jelenleg a bal vágány kialakítása folyik. A nagygépes bontást követően a múltté az alépítmény megerősítése, jelenleg a vágány fektetése, szabályozása, és az új felsővezeték telepítése szerepel a programban. Befejeződött a Velencei-tó lefolyását biztosító Kajtor-csatorna műtárgyának átépítése. A terület szigorú védettsége miatt a régi hídfők a helyükön maradtak.
Zichyújfalu vasútállomásának négy vágánya átépült, az utasok részére új peront készítettek, a nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 km/h lesz. A Börgönd és Szabadbattyán közötti vasúti pályaszakasz felújítása a felsőágyazat cseréjével, a vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével fejeződött be, valamint elkészült a távközlési rendszer is. Eredmény, hogy a tehervonatok a felújított vonal segítségével már elkerülhetik a székesfehérvári pályaudvart.
A NIF értékelése szerint a teljes projekt készültsége máig nagyjából 85 százalékos, nettó összköltsége 55 milliárd forint.