2019.10.17. 11:30
Szín-Játék Shakespeare művével
Drámás témahetet tartanak a napokban a dunaújvárosi Széchenyi István Gimnázium és Kollégiumban. Tegnap a Szín-Játék napja volt, a diákok Shakespeare Vízkereszt, vagy amit akartok című művét adták elő.
Fotó: LI
Hétfőn a 9. évfolyam számára néhány óra időtartamú interaktív előadás volt, amin egy osztály vett részt. A feldolgozott történet egy kérdést, vagy témát járt körbe, az előadáson a színész-drámatanárok és a diákok közösen játszottak. A diákok nemcsak nézők voltak, hanem kérdéseikkel és gondolataikkal alakították az eseményeket. A tréning vezetői, Rábavölgyi Tamás és Borsos Luca voltak. Az előbbi színész valamikor a Széchényi tanulója volt.
„A JaMo olyan tréningsorozat, amit hazai és nemzetközi tapasztalataink (tanulmányok és workshopok) alapján az adott csoport igényeire alkalmazunk. A tréningek kiindulópontja Grotowski és Lecoq módszertana. Fontos szerepet kap a fizikalitás, a test tudatos használata, miáltal szorosabb kapcsolatba kerülünk önmagunkkal, társainkkal és a minket körülvevő térrel. Ezt a hármast tágítjuk tovább bohóctechnikákkal. Ledöntjük a negyedik falat, és bevonjuk a nézőt a bennünk zajló folyamatokba. Így válik a JaMo fókuszává a jelenlét és a megosztás” – hangzott el az előadóktól.
A Bajor Gizi Színészmúzeumban is jártak a diákok
A második napon a diákok meglátogatták Budapesten a Bajor Gizi Színészmúzeumot, itt, a Szín-Játék elnevezésű versenyre és előadásra készültek fel – ötvenketten vettek részt az eseményen.
Tegnap a Szín-Játék következett, amelyre kilenc csapat nevezett Dunaújvárosból és Székesfehérvárról. A Bajor Gizi Színészmúzeum ajánlása alapján Shakespeare Vízkereszt, vagy amit akartok című művéből kellett felkészülni a drámaversenyre. A részt vevő csapatok egy-egy részt választottak ki az alapműből, és ezt szituációs játékkal adták elő, vagyis nem kellett teljes mértékben ragaszkodni Shakespeare művéhéz, a saját szavaikat, kifejezéseiket is használhatták előadás közben.
Holnap zárt körű tanári tréninggel kezdődik a program az összetartás jegyében, majd nyílt előadás következik, amely a drámaoktatás megújításáról szól.